מרגלים מבית: סדרה חדשה ב-כאן 11 על החטיבה היהודית באיו”ש

מרגלים מבית: סדרה חדשה ב-כאן 11 על החטיבה היהודית באיו”ש

בסדרה מתראיינים אנשי החטיבה היהודית בשב”כ וסוכנים שהופעלו מטעמה על הפעילות המודיעינית שעשו, במטרה לסכל ולמנוע פיגועים נגד הדמוקרטיה ונגד האוכלוסייה הפלסטינית. יוצרים: איריס ואיציק לרנר הסדרה תשודר החל מיום שלישי, 6 ביולי, בשעה 21:00 ב-כאן 11

מאז רצח ראש הממשלה, יצחק רבין, בנובמבר 1995, נתפס הטרור היהודי כאחד האיומים המרכזיים על עצם קיומה של מדינת ישראל. על מנת לסכל ולמנוע את מעשה הטרור הבא, שעלול לפגוע בדמוקרטיה הישראלית או להצית אש במזרח התיכון, פועלת החטיבה היהודית בשב”כ, הרחק מאור הזרקורים, במטרה להשיג מודיעין על מפגעים פוטנציאליים והתארגנויות מחתרתיות. את זאת היא עושה על ידי הפעלת סוכנים הפועלים במאחזים ובהתנחלויות הנחשבות לקיצוניות.

המיני סדרה “מרגלים מבית”, שיצרו איריס ואיציק לרנר, ושתשודר ב-כאן 11 החל מיום שלישי, 6 ביולי, בשעה ,21:00 חושפת בפנים גלויות את החטיבה היהודית בשב”כ, ואת הסוכנים שפעלו מטעמה. המגויסים פועלים בחשאי ובתוך הסביבה האידיאולוגית-חברתית הטבעית שלהם, הם סובלים מהצורך לשחק משחק כפול: מול מפעיליהם בשב”כ מצד אחד ומול חבריהם מהיישוב מהצד שני. אחרי סיום שירותם כסוכנים, הם נושאים איתם צלקות. סיפורו של אחד מהם, אריאל גולי, מוביל בסופו של דבר לסוף טראגי, שנסיבותיו מתבררות בימים אלה בבית המשפט.

תמונה: יח”צ

בין המשתתפים בסדרה: ראש החטיבה היהודית בשב”כ לשעבר, אבי אריאלי, בראיון טלוויזיוני ראשון. סוכני השב”כ לשעבר, נתנאל פתמן וגדעון אושר שמואלי, בני הזוג סיגל ואביתר גולי, שבנם אריאל פעל כסוכן שב”כ בחוות גלעד, ורד ונתי לוי, שבכתבה בעיתון “הארץ” נטען כי נתי היה סוכן שב”כ ביישוב קריית ארבע, אולם בית המשפט קיבל את גרסתו כי לא היה סוכן מעולם.

יוצרים: איריס ואיציק לרנר

הפקה: איריס ואיציק לרנר

עורך ראשי : תור בן מיור

צלם ראשי: ירון וינשטיין

מוסיקה: איסר שולמן

חדשות שומרון כתבה ראשית