מפקד אוגדת איו”ש: “הדלפת סרטוני פיגועים מהווים השראה לטרור נוסף”

מפקד אוגדת איו”ש: “הדלפת סרטוני פיגועים מהווים השראה לטרור נוסף”

מפקד אוגדת איו”ש תא”ל ערן ניב נפגש בסוף השבוע עם ראשי מועצת יש”ע. הפגישה נערכה כחלק מהעבודה השוטפת של ראשי הרשויות באזור מול אוגדת איו”ש ועל מנת להתעדכן בהערכת המצב והפעולות הביטחוניות והאזרחיות במרחב. “כל לילה אנחנו מגיעים לעשרות פעילי טרור ובכך מורידים את מפלס האלימות באזור”

בפגישה נכחו יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני וראשי הרשויות אלי שבירו, אבי רואה, שלמה נאמן, אסף מינצר, יגאל להב, עודד רביבי, אברהם בן יוסף, שי אלון, ואנשי מועצת יש”ע.
בישיבה סקר תא”ל ניב את תמונת המצב והפעילות של כוחות הביטחון אל מול האתגרים הביטחוניים, ובעיקר את פעילות האוגדה לסיכול טרור, ועצירת פעילות כלכלית המעודדת טרור. פעילות זו כוללת סגירת מחרטות המייצרות נשק מאולתר והחרמת נשקים, מעצר אנשים החשודים במעורבות בטרור, החרמת כספי טרור, מלחמה בהסתה ועוד.
תא”ל ניב אמר למשתתפים: “מאמץ ההגנה גלוי לכם ולתושבים בסיורים בנוכחות צבאית בכבישים, בישובים ובצמתים, אולם עיקר ההגנה מגיע ממאמץ ההתקפה אליו אתם פחות חשופים”. הוא הוסיף: “כל לילה אנו מגיעים לעשרות פעילי טרור ברמות שונות, ובשיתוף המשטרה והשב״כ גם לעבריינים ופושעים ובכך מורידים את מפלס האלימות באזור”.
מפקד האוגדה יצא נגד הפצת סרטוני פיגועים ברשתות החברתיות וטען כי הדבר פוגע במשפחות ומהווה השראה לטרור נוסף:
מפקד אוגדת איו”ש תא”ל ערן ניב עם ראשי מועצת יש”ע תמונה: מועצת יש”ע
“בפיגועי הטרור האחרונים בשומרון נוכחנו למהירות בה מגיע מידע וסרטונים מהאירוע דרך הרשתות החברתיות והווטסאפ. חשוב לי לבקש את עזרתכם במיגור התופעה על מנת שנוכל להעביר את המידע הנכון והמדויק בצורה מסודרת ומבלי להסב נזק נוסף. סרטוני פיגוע, כמו זה שדלף והופץ מהפיגוע באריאל, מעבר לפגיעה הרגשית הקשה במשפחות, מעוררים השראה גם בצד השני ועלינו למנוע את הפצתם”.
בפגישה הציג סא”ל שמעון שטרית קצין הגמ”ר של פיקוד מרכז את העבודה השוטפת מול אנשי הביטחון במועצות וביישובים בשיתוף קב”ט מועצת יש”ע שלמה עוקנין. בשנת 2017 ניתן דגש לכיתות הכוננות דבר שבא לידי ביטוי בעליה במספר ימי האימונים של חברי כיתות הכוננות, חלוקת אפודים קרמיים חדישים, אמצעי לחימה, תקני רבש”צים ועוד.
ראשי הרשויות העלו בפני תא”ל ניב את הצרכים הביטחוניים והאזרחיים של המועצות בנושאים שונים כולל קידום הכבישים והתשתיות באזור.
יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני הודה למפקד האוגדה על שיתוף הפעולה, הסקירה המקיפה והעדכונים השוטפים ואמר: “למרות האירועים הכואבים האחרונים אנו שמחים שכוחות הביטחון יודעים להעניק לתושבים ביטחון, ותחושת הביטחון לא נפגעה. מבקש להודות לחיילי ומפקדי צה”ל על ימים ולילות למען אזרחי מדינת ישראל”.

לכתבות נוספות במקומונט יש”ע:

האם המנהל האזרחי מתאם פינוי מאחז עם כפר המרצחים ביתא? דגן: “לברר את הנושא לעומק”

 הזוכה בפרס ירושלים להתיישבות: ראש מועצת שומרון יוסי דגן

ח”כ מוטי יוגב: “אקיים ישיבת חירום על מצב תשתיות המים לתושבי יהודה ושומרון”

חדשות שומרון כתבה ראשית