לראשונה: מצלמות אבטחה במעיינות בגוש עציון

לראשונה: מצלמות אבטחה במעיינות בגוש עציון

במועצה האזורית גוש עציון בשיתוף תיירות גוש עציון ממשיכים לקדם ולפתח את התיירות במועצה ולדאוג לרווחת המבקרים וביטחונם. בימים אלה אגף הביטחון במועצה ועמותת התיירות גוש עציון סיימו להתקין מערכת מצלמות במעין עין אבו כלאב ובימים הקרובים במעין עין ליבנה. המצלמה מחוברת למערכת הביטחון של המועצה וכך יתאפשר להמשיך לדאוג לרווחת המבקרים הרבים. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: “פרויקט התקנת המצלמות באתרי תיירות וטבע זהו צעד נוסף למען ביטחון התושבים והמטיילים הרבים בגוש עציון

במספר מעיינות בגוש עציון, שבהם אין קליטה סלולרית, יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו לחמ”ל של אגף הביטחון של המועצה 24 שעות ביממה. מדובר במעיינות שאותם פוקדים מטיילים רבים. מספרם של המבקרים גדל בתקופת הקורונה, שבה אנשים משתוקקים לאוויר צח ולמראות טבע.

מטרה זו נועדה לפקח ולתת ביטחון למבקרים הרבים שבאים לנפוש במעיינות, שכן חלקם נמצאים באזורים בלי קליטה סלולרית מלאה. ב דבר זה יתן מענה בטוח ויעיל. במקרה של אירוע ביטחוני או תאונה כלשהי יופיעו הצילומים בחמ”ל ואנשיו יוכלו לדווח על כך לכוחות הביטחון וההצלה. על כל מצלמה יש גם רמקול שבעזרתו ניתן לכרוז למטיילים על סכנה הנשקפת לחייהם או על כל אירוע חריג אחר. בסך הכול יותקנו כ 10 מצלמות. הראשונה בהן הותקנה במעיין עין אבו כלאב. במסגרת הפרויקט הותקנה גם נקודת חיבור לאינטרנט במעיין עין לבנה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אומר: “פרויקט התקנת המצלמות באתרי תיירות וטבע זהו צעד נוסף למען ביטחון התושבים והמטיילים הרבים בגוש עציון. ניסיון העבר מלמד אותנו שהתקנת אמצעים כאלו הכרחית לחיזוק תחושת הביטחון. תיירות גוש עציון ואגף הביטחון עשו כאן עבודה מצוינת שתשרת את כלל המבקרים”.

משה ברוס מנכ”ל תיירות גוש עציון אמר כי: “בשנים האחרונות אנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח וקידום אתרי הטבע בגוש עציון. פיתחנו שבילי אופניים, מסלולי טיפוס, פינות ישיבה ועוד. מעבר לעבודות המעצימות את חווית המבקרים אנו פועלים גם בתחום הביטחון והבטיחות. תקופת הקורונה הגדילה באופן משמעותי את כמות המבקרים באתרי הטבע ואנו בטוחים שהפעולות האלה יסייעו למבקרים רבים מכל רחבי הארץ ומכל גווני האוכלוסייה להגיע לגוש עציון ולהנות מחבל ארץ מרהיב ביופיו”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית תיירות ונופש