לסטודנטים: עשו ואל תעשו במהלך התואר

לסטודנטים: עשו ואל תעשו במהלך התואר

החיים הסטודנטיאליים מורכבים ומכילים המון משימות במהלך היום, כגון: הגשת עבודות, כתיבת סמינריון, התכוננות למבחן, יציאה עם חברים, משמרת בעבודה, נסיעה למשפחה והרשימה עוד ארוכה וזה רק להיום. בקרב הסטודנטים יש מעין הסכמה כללית וסמויה שאף אחד לא באמת אומר במילים וכולם יודעים ומסכימים איתה. העלנו על כתב את כל הסעיפים שיש עליהם הסכמה בקרב המון הסטודנטים ושיעזרו לכם לדעת מה כדאי שתעשו ולא כדאי שתעשו במהלך התואר. 

אכילה בזמן השיעור

בכללי, אין שום בעיה עם אכילה בזמן השיעור. הבעיה מתחילה כאשר המאכל שבחרתם לאכול בעל ריח חריג ולא נעים, מרעיש בצורה קיצונית ועם אריזה שמשמיעה קולות כל הזמן. בואו נגיד שמאכלים כמו טונה, קלמנטינה וביסלי הם לגמרי מחוץ לתחום. יתרה מכך, תחשבו כיצד המרצה מרגיש שהוא מדבר ומסביר ואתם אוכלים לו מול העיניים בצורה רועשת ולא נעימה.

די להזנחה פושעת

נכון שאתם סטודנטים ונכון שאין לכם זמן לנשום במהלך הלימודים ובמיוחד בתקופת מבחנים אבל אין שום סיבה מוצדקת להזניח את עצמכם בכל היבט! מתי לאחרונה סידרתם את הגבות? הלכתם לספר? קבעתם לעצמכם עיסוי מושלם? עשיתם טיפול פנים בשביל להרגיש זוהרים? חידשתם את הלק ג’ל? אין שום סיבה לדחות את זה יותר ולכן אנחנו צועקים ואומרים- די להזנחה פושעת! זה שאתם סטודנטים, לא אומר שאתם לא צריכים לטפח את עצמכם ולו במעט. אין יותר תירוצים שאין לכם זמן מכיוון שיש אפליקציה שמיועדת בדיוק למטרה הזו- לאנשים עם חוסר בזמן ורצון להספיק כמה שיותר! הכירו את אפליקציית Wakee שבאמצעותה תוכלו לבקש הזדמנויות מיידיות מעכשיו לעכשיו ומהיום להיום, ולציין טווח מחירים אותו תהיו מוכנים לשלם. האפליקציה עושה חיפוש במאגר עצום של בעלי עסקים מצוינים שנמצאים בתוכה ושולחת לכם הצעות להיום בהתאם. לאחר מכן, אתם תוכלו לראות הצעות, לצפות בדפי העסקים ולהחליט מה הכי מתאים עבורכם. אין לכם יותר סיבה לתרץ, קדימה להתפנק עוד היום עם Wakee!

תמונה: PIXABAY

מונולוג עם המרצה

לעיתים מתפתח מונולוג של אחד הסטודנטים עם המרצה ונמשך לתוך ההפסקה של כולם. תעשו טובה לעצמכם ולכל הסטודנטים האחרים ופשוט הימנעו מכך. אין בעיה עם זה שיש לכם שאלה, בדיוק לפני היציאה להפסקה אבל אל תגרמו לכיתה שלמה להישאר לשמוע את המונולוג שלכם עם המרצה במשך כל ההפסקה. בסוף השיעור, גשו למרצה באופן פרטי ותשאלו אותו את שאלתכם.

צילום מסמכים

בתור סטודנטים, תצטרכו בתדירות גבוהה לצלם מאמרים מהספרייה. בשביל לשמור על איכות הסביבה, לחסוך בדפים ובכסף, השתמשו בפונקציית צילום משני צדדים. בנוסף, ניתן לפעמים לצלם בפלאפון את המאמר או לשבת בספריה ולסכם את עיקרי הדברים וכך למעשה חסכתם לעצמכם הרבה צילומים מיותרים.

שימו לב שהדפסה ביתית נשמעת לכם אופציה יותר נוחה וחסכונית אבל לא כך הדבר. במצטבר, מחסניות הדיו של המדפסות יקרות למדי והעסק הזה לא משתלם לטווח הארוך. עדיף להשתמש במכונות הצילום המוזלות בקמפוס.

חברים לחיים

כדי להפוך את הלימודים לחווייתיים וכיפיים יותר לאורך היום, היפתחו ורכשו חברים חדשים שנמצאים איתכם בשיעור. אנחנו דור שכל היום שקוע בפלאפון ובהודעות שלעיתים אנחנו שוכחים לפתח קשרים חברתיים במציאות עצמה. עשו לעצמכם טובה, עזבו את הפלאפון, הסתכלו סביב ודברו עם אנשים שונים. אתם תופתעו לגלות כמה חברים אתם יכולים לצבור במהלך

תשלומים

סטודנטים שלא עובדים בתקופת הלימודים חייבים לשלם דמי ביטוח לאומי כל חודש בחודשו. שימו לב שאתם משלמים כדי לא לגרור תשלום מנופח וקנסות בגלל אי עמידה בתשלומים. בנוסף, יש המון ערים בארץ שנותנים הנחות משמעותיות (של עד כ-80%) לסטודנטים בתשלום הארנונה. בררו עוד היום מול העירייה שלכם האם ניתן הנחה ואם כן אילו מסמכים צריך להציג על מנת לקבל אותה.

דעות