בעקבות בניית מרכז מסחרי בצמוד למקווה נשים ומבוכת תושבות היישוב: החלה בניית מקווה חדש בצופים לאחר כ-30 שנה

בעקבות בניית מרכז מסחרי בצמוד למקווה נשים ומבוכת תושבות היישוב: החלה בניית מקווה חדש בצופים לאחר כ-30 שנה

מקווה הנשים ביישוב צופים שבשומרון נבנה לפני כ-30 שנה, כשלפני מספר שנים נפתח מרכז מסחרי בצמוד למקווה. חלק מהנשים נמנעות מאז מלהגיע ולטבול עקב תחושת מבוכה ואי נעימות כשהן נפגשות עם שכניהם ליישוב בעת ההגעה למקווה. חלקן בוחרות להגיע עם שקית קניות על מנת להסוות את ההגעה לטבילה החודשית. כעת, עמותת טהרת המשפחה החלה בבניית מקווה חדש ומפואר במקום מרוחק בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית שומרון ובהשקעה משותפת של כשני מיליון שקלים.

המקווה ביישוב צופים הוקם לפני למעלה מ-30 שנה ובמקום פועל מאז מקווה שמשרת את נשות היישוב. מאז היישוב גדל, הוא מונה כיום מאות משפחות דתיות וחילוניות והוא נמצא בעיצומה של תנופת בנייה והרחבה בימים אלו. לפני מספר שנים, הוקם ביישוב מרכז מסחרי חדש בצמוד למקווה.

הדבר יצר אי נעימות ומבוכה רבה בהגעה של הנשים למקווה, כשחלקן הפסיק להגיע לטבול במקווה בעקבות הקירבה למרכז המסחרי. אחת הנשים סיפרה שיש נשים שמגיעות עם שקיות קניות למקווה על מנת שייראה שהן הגיעו לקניות במקום מאחר שכל העת הן נפגשות שם עם שכניהם מהיישוב. המקווה אמנם עבר שיפוץ מסוים לפני מספר שנים, אך המיקום הבעייתי עדיין לא מאפשר לנשים להגיע ללא חשש כזה או אחר. בנוסף, הגידול במספר התושבים ביישוב וההרחבה הצפויה חייבה בניית מקווה גדול וחדש במקום אחר ומרוחק בתוך היישוב.

כאן יבנה מקווה נשים חדש. צילום: טהרת המשפחה

בעקבות זאת, המועצה האזורית שומרון הקצתה שטח חדש במקום אחר ומרוחק מבתי תושבים או מרכז מסחרי ופנתה לעמותת טהרת המשפחה על מנת לקדם בניית מקווה חדש ביישוב. העמותה נרתמה מיד לסייע והיא צפויה לגייס ולממן כ-600,000 ₪ מתרומות, על מנת להשלים את המימון יחד עם המועצה כשבסופו של דבר העלות הכוללת תעמוד על כ-2 מיליון שקלים.

כעת, במקום החלה בניית המקווה ע”י עמותת טהרת המשפחה והוא צפוי להיבנות ברמה הגבוהה ביותר בנראות של ספא ולובי של מלון ומאובזר ומעוצב באופן מלא וחדיש. המקווה צפוי להיפתח לנשות היישוב בעוד כשנה וחצי.

מנכ”ל עמותת טהרת המשפחה עקיבא ויינר: “המציאות שנוצרה במקום הייתה בלתי אפשרית עבור נשות היישוב. חשוב שכל אישה תחוש בנח ובנעימות כשהיא מגיעה מדי חודש לקיים את מצוות הטבילה. הצמידות של המקווה למרכז מסחרי הייתה לא נעימה עבור הנשים, ואנו מקווים לסיים את הבניה בהקדם על מנת שכל אישה תוכל לטבול ללא חשש או מבוכה כלשהי.”

חדשות מקומיות חדשות שומרון כתבה ראשית נשים נשים