בהחלטת משרד הפנים: מעלה שומרון תתאחד עם קרני שומרון

בהחלטת משרד הפנים: מעלה שומרון תתאחד עם קרני שומרון

לאחר המלצת וועדת גבולות הוחלט לאחד את הישוב מעלה שומרון עם מועצה מקומית קרני שומרון. “יאפשר בנייה נרחבת והשקעה בתשתיות עבור התושבים”

לאחר הקמת וועדת גבולות בהוראת שר הפנים אריה דרעי לבחינת איחוד הישובים מעלה שומרון וקרני שומרון, ולאחר שהוועדה המליצה על איחוד שני הישובים הוחלט לקדם את איחוד הישובים.

בעקבות ההמלצה חתמו בימים האחרונים שר הפנים אריה דרעי ולאחריו הממונה על יהודה ושומרון, מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי על ביצוע תיקון תחום השיפוט של מועצה אזורית שומרון עי צירוף הישוב מעלה שומרון למועצה המקומית קרני שומרון, וגריעתו מתחום השיפוט של מועצה אזורית שומרון.

האיחוד צפוי לחזק את היישובים, להגדיל את רמת השירותים, ואת ההשקעה התקציבית בתושבים, ויפתח את היישובים ואת ההתיישבות תוך גידול באיכות החיים של התושב.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: “חיבור הישוב מעלה שומרון עם המועצה המקומית קרני שומרון הוא מהלך נכון הן התיישבותית והן מבחינת איכות החיים ורמת השירותים המוניצפאליים של התושבים.

מעלה שומרון. צילום: איתן שויבר

העצמת ההתיישבות היא ישובים גדולים וחזקים שיילכו ויתרבו על פני כל המרחב. על אף הצער על פרידה מישוב טוב ואהוב במועצה האזורית שומרון – המהלך הזה יחזק את ההתיישבות הבניה והתשתיות עבור התושבים ויביא לשירות טוב יותר לתושבים היקרים.

אני מודה לשר הפנים הרב אריה דרעי על שרואה את טובת ההתיישבות לנגד עיניו על מעשה נכון הן עבור מדינת ישראל והן עבור ההתיישבות”.

יגאל להב ראש מועצה מקומית קרני שומרון: “לשמחתנו ערב השנה החדשה, נסגר מעגל של מעל 10 שנים, שבו היו שותפים ראשי רשויות מהעבר, שפעלו למען חיבור שני הישובים הסמוכים זה לזה. מתוך רצון להיטיב עם הציבור, לשמחתנו גם התהליך שלקח כ 4 שנים של משרד הפנים, עם הוועדה הגיאוגרפית הניב תוצאה זהה של הבנה וחיבור נכון של האוכלוסיות, שזכה גם לחיבוק חם מצד התושבים. אנחנו שמחים על ההחלטה. אני מודה ליוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון על הדרך רצופת החשיבה, לשר הפנים, לאלוף הפיקוד, לוועדה הגיאוגרפית ולכל מי שלקח חלק, בעיקר אני מאחל לכולנו כקהילה אחת גדולה שנתחיל שנה טובה עם ברכותיה ונסתכל קדימה כיצד להפוך את החלום הציוני למשהו שמשותף לכולנו, אני מאחל לכולנו רק טוב ושנה טובה

חדשות שומרון כתבה ראשית נדל''ן