השר יועז הנדל בסיורו בבנימין: “מזהה כאן פערים תקשורתיים ואנחנו נמהר לטפל בנושא”

השר יועז הנדל בסיורו בבנימין: “מזהה כאן פערים תקשורתיים ואנחנו נמהר לטפל בנושא”

הסוף לקשיי הקליטה? שר התקשורת ח״כ יועז הנדל הגיע לסיור מיוחד בבנימין לבחון את בעיות התקשורת במרחב. ראש המועצה ישראל גנץ: “מדובר על חיים ומוות”.

שר התקשורת ח”כ יועז הנדל ערך היום (ג’) סיור ודיון מקצועי במועצה אזורית בנימין בהובלת ראש המועצה ישראל גנץ. הסיור החל בשדה אפריים אצל החקלאי איתן זאב שסיפר על המקום האסטרטגי שמחבר בין מערב בנימין לאזור מודיעין וכן על המאבק המשפטי אליו נקלע בשבועות האחרונות לאחר שהגן על חייו בשעה שפלסטינים ניסו לתקוף אותו.

לאחר מכן, נערך מפגש מיוחד עם נציגי הנהגות היישובים במערב בנימין שדנו עם השר באתגריים התקשורתיים אותם חווים תושבי האזור. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ העלה בפני השר מספר בעיות תקשורת מהותיות במרחב בדגש על אי קליטה סלולרית בכבישים. גנץ הבהיר בפני השר כי מדובר בחיים ומוות.

נושא נוסף שעלה עסק בתשתית בזק ביישובים רבים אשר פועלת בטכנולוגיית גלים מיקרו אלחוטיים, דבר הגורם לתקלות בהיקפים רחבים ולא מאפשר עבודה ולימודים מהבית. אחת התושבות ציינה בפני השר כי “אנחנו בשנת 2020. תשתיות התקשורת כאן של שנות ה-80 והשירות שנות ה-50”.

השר הנדל משקיף על “שדה אפרים”. צילום: דוברות בנימין

מדברי שר התקשורת, יועז הנדל: ״מדינת ישראל נמצאת בפיגור של עשור בתחום האינטרנט ובתחתית הרשימה בתשתיות התקשורת בטלפונים הניידים. המשימה לצמצום הפערים ויצירת מנועי צמיחה היא בראש סדר העדיפויות שלי.
משרד התקשורת סיים את התהליך, ההחלטות במשרד התקשורת התקבלו על ידי, עכשיו הממשלה חייבת לאשר. כל עיכוב הוא פגיעה באזרחי ישראל.

הגעתי לחבל בנימין כחלק מהמשימות השוטפות במשרד אבל גם כדי להביע הערכה על הפיתוח וההתיישבות. בניגוד לאחרים בעיני מרבית ישובי בנימין הם מרכז הארץ. תשתיות מתקדמות נפרסות באזורים עם כדאיות כלכלית במקביל לאזורי כדאיות לאומית. בדגש על הגבולות בתחילה. זה לא מעלים את האתגרים העצומים בבנימין. לא נקבל מציאות שבה לאזרחים אין שירות וכיסוי האחריות שלי זה לאכוף על החברות את חובתן לפרוס פה תשתיות. אני מזהה פה פערים, ואנחנו נמהר לטפל בנושא. ניכר כי ראש המועצה ישראל גנץ פועל ודוחף לפתור את בעיות התשתיות, מודה לו על האירוח.”

יועז הנדל עם איתן זאב. צילום: דוברות בנימין

שר התקשורת סיכם בסוף דבריו כי המדינה נמצאת במקום לא טוב מבחינת תשתיות, בדגש על תשתית מהירה וחזקה לאינטרנט וסיבים אופטיים. השר הנדל ציין כי תוך 5 שנים מרגע אישור ההחלטה על הנחת סיבים בגבולות הארץ, הדבר יתפשט לתוך המדינה וכך גם ביו”ש יוכלו להינות מסיבים אופטיים באיכות גבוהה.

מדברי ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: “נפגשנו היום עם שר תקשורת מצוין שמבין את השטח ואת הצרכים העולים ממנו. העמקנו בדיון על התשתיות בבנימין, קליטה סלולרית, סיבים אופטיים ונקודות דואר על מנת לחזק את צרכי התושבים.

ההתיישבות היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, אך בפועל התושבים כאן מתמודדים עם תשתיות רעועות הפוגעות בשגרת חייהם ואף עלולים לעמוד במצבים של חיים ומוות.

משתתפי הסיור. צילום: דוברות בנימין

המצב שבו פועל ממשל צבאי שעל פיו יישק דבר אינו יכול להתקיים עוד. על ממשלת ישראל והעומד בראשה לפעול לסגירת המנהל האזרחי ולהעניק לתושבי יו”ש זכויות בסיסיות כמו כל אזרח במדינת ישראל. אני מודה לידידי השר יועז הנדל על ביקורו בבנימין והרצון העז לעלות קומה של ההתיישבות כולה ובנימין בפרט.”

בשלהי הסיור קיימו ראש המועצה גנץ והשר הנדל סיור ביינות ענר ובתצפית חרשה, את השניים ליוו מנהל אגף התיירות משה רונצקי ונוער היישוב נריה. את הסיור חתמו במצפה כרמים לשיח עם נציגי היישוב בעניין החלטת בג”צ שהורה על פינוי היישוב ובו חיזק השר הנדל את התושבים.

ביטחוני חדשות בנימין כתבה ראשית פוליטי