הישג משמעותי בועדת הפנים: חקיקה סימולטנית ביו”ש

הישג משמעותי בועדת הפנים: חקיקה סימולטנית ביו”ש

בעקבות התעקשותו של יו”ר ועדת הפנים ויו”ר שדולת ארץ ישראל ח”כ יואב קיש, תיקון חקיקה לבחירות המקומיות יחול סימולטנית גם על יו”ש.

מדובר בהצעת חוק הבחירות לרשויות המקומיות שח”כ יואב קיש, לא איפשר להצביע עליה בשבוע שעבר עד לקבלת פתרון להחלתה גם ביו”ש.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

לאחר בחינה מעמיקה והקצאת משאבים נדרשת, משרד המשפטים התחייב בפני יו”ר הועדה כי החוק שאושר היום בועדה לקריאה שנייה ושלישית יחוקק ביו”ש עד סוף חודש מאי.

“מדובר על הישג משמעותי שהביא את המערכת המשפטית להבנה כי כללי המשחק השתנו.לא עוד איפה ואיפה בחקיקה בין הכנסת ליהודה ושומרון. למחוקק כוונה ברורה שחוקים שעוברים בכנסת יחולו סימולטנית או לאחר תקופה קצרה מאוד ביו”ש ולא אחרי תקופת זמן ארוכה המלווה בסחבת בלתי נתפסת”,
אמר ח”כ קיש.

ח”כ קיש הוסיף כי: “הבהרתי לכל הגורמים כי כל הצעת חוק שתעבור דרך ועדת הפנים בראשותי תוחל גם ביהודה ושומרון. המטרה שזה ההליך הראוי שיקרה בכל אחת מועדות הכנסת, בכל הצעת חוק. זה המהלך הנדרש מכל מי שמאמין בשיוויון זכויות ושל כל מי שתומך בהתיישבות ביהודה ושומרון והסדרתה.”

הדיון הוא המשך לדיונים קודמים שכינס יו״ר שדולת ארץ ישראל ח”כ קיש בתפקידו כיו״ר וועדת הכנסת בנושא השוואת החקיקה הסימולטנית, שבעקבותיהם ניתנה הנחיה כתובה של יועמ”ש הכנסת אייל ינון לבחון את הנושא בשלב הדיונים שבין הקריאה השניה והשלישית.

בחירות מקומיות. צילום: עמיעד טאוב

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

Uncategorized כתבה ראשית