איטום קירות חיצוניים – עשה ואל תעשה

איטום קירות חיצוניים – עשה ואל תעשה

אחד הדברים החשובים ביותר בעולם בניית הבתים הוא האיטום. איטום קירות חיצוניים יגן על הבית שלכם מפני נזקי מזג האוויר וימנע היווצרות של נזילות או חדירה של מים לתוך הקירות.
חומרי האיטום התפתחו מאוד במהלך השנים, כאשר כיום משתמשים בחומרים מתקדמים ומודרניים מאוד, אך עדיין לכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו, ועל כן חשוב להתאים בין החומר ושיטת האיטום לבין הקירות החיצוניים שלכם.

על מה חשוב להקפיד?

ישנן מספר נקודות שחשוב לדעת בנוגע לאיטום קירות חיצוניים.
בנוגע לבחירת החומר, מומלץ לשים לב כי עושים שימוש בטכניקות הבניה החדשות, המתאפיינות בשפכטל עמיד ובצבע אקרילי חיצוני המאפשרים שמירה על הקירות לאורך זמן ומניעת רטיבות. לעומת זאת, טכניקות הבנייה הישנות מתאפיינות בשימוש בתערובת של מלט וטיח (“שפריץ”), אשר אינה שורדת לאורך זמן ומים נוטים יותר לחלחל בעדה אל תוך המבנה.
בנוסף, חשוב להקפיד כי ניתן דגש לחיבורים בין הקירות לחלונות או במקומות בהם יש סדקים. נקודה זו חשובה בעיקר במקומות הם יש הרבה רוחות וגשמים, אשר בהם האיטום נוטה לבלאי מהיר יותר.
כך גם בקירות אשר עליהם חיפוי חיצוני מאבן או משיש, מכיוון שהם נוטים יותר לאגור רטיבות והמים “נכלאים” בתוכם לאורך זמן, מה שעלול ליצור סימנים גדולים בתוך הבית, מומלץ להשקיע באיטום איכותי ולוודא שהוא נעשה כהלכה.
חשוב להדגיש כי איטום קירות חיצוניים וכן איטום גגות הינם קריטיים גם בקיץ ובסתיו ומומלץ מאוד לבצע תהליכים אלו כבר אז, ולא לחכות לחורף, שבו מחירי עבודות האיטום גם עולים.

תהליך איטום קירות חיצוניים

כאשר זה מגיע לאיטום קירות חיצוניים, מומלץ מאוד להשתמש באיש מקצוע ולא לעשות זאת בעצמכם, ולכל הפחות יש להתייעץ עם מומחה על מנת לא לסכן את הבית ואת עמידותו לאורך זמן.
אופי העבודה על איטום קירות חיצוניים משתנה גם לפי סוג המבנה עליו עובדים, וישנם הבדלים בין עבודה על מבנה רב קומות לעבודה על בית פרטי, אך ככלל העבודה מתבצעת במספר שלבים.

  1. איתור מוקד הנזילה – במקרה בו העבודות מתקיימות בעקבות נזילה בבית, יש לאתר את המוקד. גם אם הרטיבות נראית על הקיר, מקורה לאו דווקא ממנו וייתכן כי היא הגיעה מן הגג, או ממקור אחר.
  2. פיגומים – המלאכה דורשת עבודה על פיגומים, ולכן יש להקים אותם בסמוך למבנה. כאשר מדובר ברבי קומות לעיתים קיים צורך בפיגומים חשמליים ואפילו בציוד סנפלינג, מה שמייקר מאוד את ההוצאה על האיטום.
  3. בדיקת הטיח – השלב הבא בתהליך האיטום יושפע מאיכות הטיח, ולכן יש לבדוק את מצבו לפני תחילת העבודה.
  4. יישום האיטום – שלב זה מתפצל למספר אפשרויות, על פי מצב הטיח ועל פי רצון הלקוח. במידה והטיח איכותי מספיק, ניתן לסיים את המלאכה בצביעת הקירות בצבע אקרילי בעל צמיגות גבוהה. במקרה והטיח אינו במצב טוב, ניתן לבחור באחת מכמה דרכים. הראשונה והזולה שבהן היא שליכט רגיל, כלומר תערובת של מלט וסיד, ורק לאחר מכן צביעה בצבע אקרילי. אופציה נוספת היא שימוש בשליכט אקרילי, הנחשבת ליקרה אך יעילה יותר.
צרכנות