5 דברים שכדאי לדעת על תמ”א 38

5 דברים שכדאי לדעת על תמ”א 38

הרבה אנשים שמעו על תמ”א 38 רוב האנשים לא יודעים עליה מספיק. אם אתם רוצים ללמוד מעט על תמ”א 38. כדאי ללמוד 5 עובדות על תמ”א. מומלץ להתייעץ עם עו”ד לתמ”א 38, וללמוד יותר על זכויות הדיירים בתמ”א 38 ועל זכויות הדיירים בפינוי בינוי.

מדוע נוצרה תכנית זאת?

ראשית תמ”א 38 נוצרה כדי למנוע סיכון של רעידות אדמה. אנחנו נמצאים בשבר הסורי אפריקני ויש סכנה לרעידת אדמה חזקה. המטרה של תמ”א 38 לחזק את המבנים כדי להתכונן ולהיערך למצב של רעידות אדמה. תוכנית תמ”א נועדה כדי להגן ולצמצם נזקים של רעידות אדמה. הנקודה השנייה שניתן לדעת על תמ”א 38 זה הרעיון שגם הדיירים במבנה וגם המדינה לא השקיעו כסף בפרויקט. הקבלנים יחזקו את המבנים יבנו מעליות ומרפסות ויוסיפו לכל דירה ממ”ד. וזאת כדי שיוכלו לקבל דירות שיבנו בבניין. הם ימכרו את הדירות וזה הרווח שלהם. כך הדיירים מקבלים הגנה חינם. וערך הדירה עולה.

איפה פרויקט תמ”א 38 מצליח יותר?

דבר שלישי שכדאי לדעת הוא איפה הפרויקט הצליח יותר. רוב המקומות שרוצים לעשות בהם תמ”א הם באזור המרכז זה אזור בעל ביקוש לנדל”ן. ואנשים שם רוצים להגדיל את ערך הדירה. דווקא באזורים שמסוכנים לרעידות אדמה שכבר נפגעו מרעידות אדמה. כמו בית שאן או לוד. יש הרבה פחות של פרויקטים של תמ”א 38 . כי קבלנים מעדיפים לעשות פרויקט תמ”א באזורים בהם יש ביקוש לפרויקט נדל”ן שניתן למכור בו את הדירות יותר בקלות.

לא בכל בניין ניתן לעשות תמ”א

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא שלא בכל בנין אפשר לעשות תמ”א 38 גם באזורים בהם מבחינת תוכנית בנין עיר יש אחוזי בניה. כי יש מבנים שהם ישנים מאוד ולא יציבים ואין אפשרות לבנות עליהם עוד דירות. בבניינים כאלה צריך לבצע “פינוי בינוי” כלומר להרוס את הבניין לגמרי ולבנות אותו מחדש. אפשר לומר לסיכום שפרויקט תמ”א יכול להיות רווחי לכל הצדדים גם לדיירים גם ליזם שמנהל את הפרויקט וגם לקבלן שמקבל את הפרויקט. זה תהליך אולי מורכב, אבל בסופו כולם יוצאים נשכרים.

Uncategorized