בפעם הרביעית: הושחתה האנדרטה לזכר שיירת הל”ה

בפעם הרביעית: הושחתה האנדרטה לזכר שיירת הל”ה

בעקבות ההשחתה החוזרת, מנהל בית ספר שדה כפר עציון קורא לשר הביטחון לשפץ את האנדרטה ולהקים אתר מבקרים בגבעת הקרב “זאת התגובה הציונית ההולמת להשחתות החוזרות ונשנות של האתר”
בתחילת 2018 יציינו בישראל 70 שנה ל 35 לוחמי הפלמ”ח שנהרגו בקרב ‘שיירת הל’ה” בשנת 1948 בזמן שעשו את דרכם לסייע לתושבי גוש עציון הנצורים, נפילת השיירה הפכה למיתוס מלחמת השחרור ולסמל ערכי בקרב חיילי צה”ל, אלא שבינתיים מתברר שאנדרטת הזיכרון לזכר שיירת הל”ה מהווה מוקד לוונדליזם ולפגיעה מכוונות. לאחרונה האנדרטה הושחתה, בפעם רביעית מאז שנת 2013. 

אנדרטת הלה. צילום: בית ספר שדה כפר עציון

האנדרטה שממוקמת ליד הכפר צוריף, באזור קרבות השיירה, התגלתה בשבוע שעבר כשעליה סימני מכות פטיש על לוח השיש, שברים ושריטות. הרס האנדרטה התגלה על ידי מדריכי בית ספר שדה כפר עציון שביצעו סיור הכנה לקראת מסלול אופניים לזכרם של חללי שיירת הל”ה. כשהגיעו לאנדרטה- הבחינו בשריטות, שברים וסימני מכות פטיש. אם לא די בכך, המדריכים נדהמו לגלות שברי אבן מהאנדרטה הקודמת כשהם מושלכים בסמוך לאנדרטה החדשה. ההשחתה הראשונה בוצעה בסוף 2013, וב- 2017 , ככל הנראה אלמונים ניפצו את אבני האנדרטה עם שמות הלוחמים. ב-2 המקרים, במשרד הביטחון דאגו לבנות מחדש את האנדרטה, אלא שבכל פעם הושחתה ונותצה 

אנדרטת הלה. צילום: בית ספר שדה כפר עציון

מנהל בית ספר שדה כפר עציון שגילה את השחתת האנדרטה: “אני קורא לשכננו, השר אביגדור ליברמן לפעול לשיפוץ האנדרטה ולהקמת אתר מבקרים של משרד הביטחון בגבעת הקרב. זאת התגובה הציונית ההולמת להשחתות החוזרות ונשנות של האתר”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית