הרב סתיו בעצרת בעפרה: “המאבק אינו רק על ארץ ישראל אלא על הצדק בחברה הישראלית”

הרב סתיו בעצרת בעפרה: “המאבק אינו רק על ארץ ישראל אלא על הצדק בחברה הישראלית”

אלפי בני אדם השתתפו בעצרת מחאה בעפרה בעקבות פינוי עמונה והריסת תשעת הבתים הצפויה בעפרה בעוד כחודש. 

בעצרת ביישוב עפרה, מול תשעת הבתים השתתפו קרוב לעשרת אלפים בני אדם ובהם רבנים, אישי ציבור, תושבים ואנשים שבאו לחזק את תושבי עפרה.

אבי רואה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין ויו”ר מועצת יש”ע, קרא להתיישבות לעשות חשבון נפש עם עצמה: “אלו אירועים שצריך לברך עליהם ברוך דיין האמת. זורקים יהודים מבתיהם. אלו סיפורים של גולה, של הרס, שריפה וגירוש. והנה כאן בארץ ישראל עושים את זה הרשויות לעם ישראל, למה? כי ייקוב הדין את ההר. זה קורה במשמרת שלנו! צריך ללמוד את הלקח. הקב”ה שולח לנו מסר, צריך ללמוד למה זה קורה. האם אהבנו באמת כל אחד? האם באמת קיבלנו כל אחד ואחד כאן בהתיישבות? כי זו המהות, זו התכלית”.

הרב חיים דרוקמן, ראש מוסדות בני עקיבא, תקף את בית המשפט העליון: “זה דין? זה עוול. הרס זה דין? למה להרוס? מההרס נהנים אלה שרוצים שנחזור לאירופה. איפה הייתם 20 שנה? ההיגיון אומר לפצות? אז להרוס? איזה עוול זה איך אפשר בית דין גבוה לצדק איזה צדק? זה אי צדק. נחזור לעמונה, נמשיך ליישב את עם ישראל כי זו שלנו הארץ שלנו. לא יעזור כלום לאיש, אנחנו לא גזלנים”.

הרב דוד סתיו יו”ר ארגון רבני צהר ציין כי המאבק אינו רק על ארץ ישראל אלא על גם הצדק בחברה הישראלית: “באנו לכאן לומר כי המאבק אינו רק על ארץ ישראל אלא על הצדק בחברה הישראלית. אין לנו רצון לגזול אדמות פרטיות אבל הרס לשם הרס אינו צדק הוא רק מספק תאוות נקם ושנאה”.

כמו כן, שופטי בג”ץ דחו את בקשתם של תושבי תשעת הבתים לדחות את הרס הבתים בשלושה חודשים. שופטי בג”ץ הודיעו בניגוד לעמדתו של השופט רובינשטיין כי ההריסה תדחה בחודש אחד בלבד.

הרב סתיו בעצרת בעפרה. צילום: דוברות בנימין

 

חדשות בנימין כתבה ראשית