תרומת כליה אלטרואיסטית מסוסיא לעתניאל

תרומת כליה אלטרואיסטית מסוסיא לעתניאל

בבית החולים סורוקה התקיים מפגש מרגש בין יהונתן ארד, מתכנת מחשבים מהיישוב סוסיא, בן 35 ואב לחמישה, שתרם כליה לרחל סגרון בת ה-59 מעתניאל, שטופלה במשך שנתיים במכון הדיאליזה.

יהונתן ארד, מתכנת מחשבים מהיישוב סוסיא, בן 35 ואב לחמישה, תרם כליה לרחל סגרון בת ה-59 מעתניאל, שטופלה במשך שנתיים במכון הדיאליזה. היכרות ראשונה בין השניים נערכה במפגש שהתקיים ביניהם בבית החולים, בנוכחות הצוות ובני המשפחות.ניתוחי ההצלה וההשתלה בוצעו בסורוקה בהצלחה, ושני המטופלים מתאוששים מהם היטב.

תרומת כליה בבית החולים סורוקה.צילום: רחל דוד, סורוקה

מרכזת ההשתלות ויקי סימון, שב-27 שנותיה כאחות דיאליזה בסורוקה כבר ראתה דבר או שניים, מספרת על חוויה יוצאת דופן עבור כל מי שהיה מעורב במהלך. “לגמרי במקרה, הניתוח נקבע ליום הולדתו העברי של יהונתן. הגעתי אליו לפני הניתוח עם בלונים ומתנות בשם כל הצוות. כעבור יומיים, באורולוגית, הצוות חגג לו פעם שנייה בנוכחות חברי הנהלה שהגיעו לברך. מיותר לומר כמה המושתלת ומשפחתה אסירי תודה, מדובר בשתי משפחות של אנשים מאמינים שרואות בכך מצווה וחסד”.

פרופ’ סולי מזרחי, מנהל מחלקה כירורגית א’, מספר כי בסורוקה נעשה מאמץ לקדם את נושא ההשתלות מן החי, בכלל זה עידוד תורמים אלטרואיסטים. “אנו רואים לאחרונה התעוררות בתרומות כאלה, ולראיה, יהונתן הוא תורם הכליה האלטרואיסט השלישי מסוסיא. נשמח לחזק את שיתוף הפעולה עם הרב הבר ועמותת מתנת חיים, ואני תקווה שנזכה לעוד תורמים כאלה בדרום. בסורוקה ממתינים כ-40 מטופלים להשתלת כליה, וכל תרומה היא בפירוש מתנת חיים”

“כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו”, אומר התורם יהונתן ארד, “אי הנוחות שלי היא מחיר קטן לעומת החיים שאפשר לתת לאדם אחר. אני מכיר היטב את שני התורמים האחרים מהיישוב. בתחילה הרמתי גבה, אבל ראיתי איך הם מתאוששים מצוין מהניתוח וחוזרים לחיים רגילים, ובמקביל, איזו התרגשות המעשה שלהם יצר ביישוב, כמה תמיכה הם מקבלים וכמה הם מאושרים מכך שהצילו אדם ממוות. לאט לאט התגבשה בי ההחלטה. המשפחה הבינה אותי, רק היה חשוב לכולנו לדעת שהבריאות לא נפגעת. הבנתי, שכתורם כליה לא רק שאחיה חיים רגילים אלא שמעכשיו אני במעקב רציף ותחת בקרה שרק יעזרו לשמור על הבריאות הכללית”.

כאשר יהונתן פנה לעמותת מתנת חיים, לא היה לו חשוב מי האדם שיקבל את התרומה, אבל זמן קצר לאחר מכן פנתה אליו עובדת סוציאלית מהיישוב ושאלה אם יסכים שהתרומה תיוחד לאישה מיישוב שכן. “כמובן שהסכמתי”, הוא אומר, “עניי עירך קודמים”.

חדשות אריאל כתבה ראשית