תמלול – מה צריך לדעת לפני שמזמינים איש מקצוע

תמלול – מה צריך לדעת לפני שמזמינים איש מקצוע

אחד התחומים הבולטים והנסתרים ביותר, במובנים רבים, הוא התחום של תמלול. מדובר בתחום מקיף מאוד, שאפשר למצוא דגש נרחב שלו במקומות כמו משטרה, צבא, משפט, תרבות, אקדמיה ועוד. לכן אנחנו יכולים למצוא, לא מעט אנשים שמתעסקים בתחום זה, וכעת עולה השאלה כיצד בוחרים איש מקצוע לצורך עבודה זו.

הקלדה. (צילום באדיבות pixabay)

תמלול, כידוע, זו היכולת לקחת שיחות שמע ולהעביר את מה שנאמר בהן לטקסט כתוב. הרבה פעמים העבודה מלווה גם בתרגום בפועל, בין אם בשלבים ובין אם תוך כדי התמלול. כלומר, יש מצבים בהם מי שמתמלל את השיחות יצטרך לתרגם את מה שנאמר בהן, מיד לשפה אחרת או שהוא קודם יתמלל ולאחר מכן יבצע תרגום של התמלול.

הצורך בתמלול עולה לא פעם בחקירות משטרה, כאשר נחשפות ראיות שמע שונות אשר יש צורך לבחון את מה שאומרים החשודים השונים. החשיבות במקרים אלו של אנשי המקצוע היא, לא רק לשמוע היטב מה הדברים שנאמרים אלא גם כיצד לתמלל אותם, כיצד להעביר את הדברים אל טקסט כתוב, כך שיהיה ניתן להשתמש בו ולהסיק ממנו מסקנות שונות.

לפני שנסביר כיצד מתבצעת תמלול וכיצד מזמינים איש מקצוע, צריך לומר, היום יש הרבה יותר כלים בעזרתם אפשר להקליט אנשים, בין אם זה דרך מכשיר פלאפון ואם זה דרך מכשיר טייפ נייד. לכן גם הצורך במתמללים עלה עם השנים.

כיצד מתבצעת עבודת תמלול

עבודת תמלול מתבצעת, על פי רוב באופן הבא. המתמלל מקבל את קלטות השמע, הוא יכול לבחור, בין להאזין לכל הטקסט בפעם אחת ולאחר מכן להתחיל ולתמלל אותה, לאט לאט, כשהוא בכל פעם עוצר וחוזר אחורה בשביל לוודא שהוא לא טעה בתמלול. אפשרות אחרת, היא להתחיל מיד בתמלול.

בכל מקרה, עליו לבצע את התהליך, כאשר בכל פעם הוא עוצר וחוזר אחורה בשביל לוודא שהוא תמלל נכון ורצוי מאוד שבסוף התהליך, הוא יעבור על הכל שוב ויוודא שהתמלול שלו מדויק.

הטקסט אותו הוא כותב בתהליך התמלול, צריך להיות ברור, קריא, וחשוב מאוד שהוא יהיה מסוגל להבין את הניואנסים, כלומר, מתי הדברים נאמרים בצורה חד משמעית, מתי הדברים נאמרים בציניות או סרקזם, ועוד.

כיצד בוחרים מתמלל מקצועי

לצורך עבודת תמלול איכותית, יש להזמין מתמלל מקצועי, זה חייב להיות מישהו סבלני שמסוגל לעבור שוב ושוב על אותו טקסט, בעל יכולת שמיעה טובה, יכולות הבנה מהירה, הוא צריך להיות מסוגל לכתוב מהר וברור, וחשוב שידע את הקונטקסט של הדברים.

יש הבדל בין מתמלל בעבודת משטרה למתמלל של עבודה אקדמית, לכאורה זה תמלול בשני המקרים, אך זה שונה, כי בכל אחד מהמצבים נדרשת רמת הבנה והיכרות אחרת עם החומר אותם הם מתמללים באופן מעשי.

צרכנות