שר התקשורת איוב: כרגע התחרות זה הדבר החשוב ביותר!

שר התקשורת איוב: כרגע התחרות זה הדבר החשוב ביותר!

שר התקשורת איוב קרא באולפן הטלוויזיה של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל לשיחה עם סטודנטים ומרצים במסגרת התוכנית “מפגשים עם התעשייה”.

את הריאיון הנחה פרופ’ רפי מן המרצה באוניברסיטת אריאל. במהלך השיחה דיבר קרא על המטרות שהציב לעצמו כשר התקשורת, והן על התהליך המדיני מול ערב הסעודית.

בנוסף התייחס לעניין פיצול התאגיד: “לאורך כל הדרך הייתי בעד שימור רשות השידור בגלל צער על 1,500 עובדים שיאבדו את עבודתם. אך מאז שנולד ילד קצת פגום אנחנו צריכים לחיות איתו ולחכות לפסיקת בג”ץ בעניין פיצול התאגיד”.

בשאלה על האתגרים של שר התקשורת ענה קרא: “ראשית, אני הצבתי לעצמי יעד של הורדת מחירים בשוק התקשורת. שנית, הכותרות היום באות לספק אג’נדה של כתב מסויים ולא להביא מידע באופן אובייקטיבי לציבור. יש חופש ביטוי, אבל יש ניסיון לפגוע בפוליטיקאים בגלל אג’נדות ואסור שזה יהיה! לא יתכן שיכריעו את הציבור כי ישבו באולפן גל”צ בבוקר והחליטו ללכת על הראש של מישהו. צריך ביקורת ולמועצת העיתונות צריכה להיות מערכת ענישה במקרה של פרסום בזדון. שכתב יחשוב פעמיים לפני שהוא מפרסם “פייק ניוז”.

במהלך הדיון, נשאל קרא האם הוא יפעל או שרוה”מ ביבי נתניהו יעקוף אותו, כפי שקרה עם ח”כ צחי הנגבי. קרא ענה: “הנגבי היה שר זמני וזה היה ההבדל, למרות שלדעתי הוא היה שר מצויין ולא לקחתי לו את הכיסא והוא יודע את זה. בשיחות שלי עם רוה”מ הוא אמר לי, בניגוד לתדמית שמנסים לצייר לו, שאני אעשה הכל לטובת הציבור”.

שר התקשורת איוב באריאל. צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל

במהלך הדיון דיבר קרא על המשימה הבסיסית שעומדת אל מול עיניו: “כרגע התחרות זה הדבר החשוב ביותר. אני מתכנן לעשות רפורמות בחבילות כבלים, אינטרנט וקווי טלפון. התחרות תוביל להורדת מחירים. אני גם מתכנן לשנות את כל התשתית האינטרנטית שתהיה הכי טובה בעולם. כרגע אנחנו במצב לא טוב ואנחנו חייבים להיות בצמרת. זה ישנה את כל שוק התקשורת. אני חושש שהיום עם המצב הקיים, יכול להיות שיכנסו לשוק כלים שלא נוכל להשתמש בהם כי אין תשתיות”.

במהלך הדיון התייחס קרא לתחנת הרדיו הצה”לית ,גל”צ. “לדעתי היא מיצתה  את עצמה ויש לעשות חשיבה מחודשת אם להשאיר אותה תחת הצבא או להעביר אותה לגוף אחר כמו הרשות השניה או מועצת הכבלים. מבחינה אובייקטיבית זה מאוד מיושן, מזכיר יותר את תקופת המחתרות ופחות את ישראל 2020”.

בסיום הדיון, התייחס קרא גם לסוגיה המדינית של סיכוי להסכם שלום עם ערב הסעודית. “יש כאלה שחושבים שמחנה היום לא יכול לעשות שלום אבל יש סיכוי שדווקא אנחנו נביא את השלום. חשבו שאני הזוי, אבל הנשיא טראמפ, ששוחחתי איתו בביקורו בארץ, הסכים איתי ואמר שיש לנו היום הזדמנות פז . העולם הערבי מצוי במלחמה בין הסונים לשיעים שלוקחת אותנו 1000 שנה אחורה ויש לנו סיכוי לעשות ברית סונית שמובלת כולה על ידי ערב הסעודית”.

על הטענה כי אין סיכוי לשבת עם הסעודים ללא פתרון לסכסוך מול הפלשתינים השיב קרא: “אני חולק על כולם. זה לא שאני נגד סיום הסכסוך, אלא שאני מבין שאין הנהגה, בטח לא בעזה. אם יהיו פה בחירות אז יקומו או דעא”ש או חמאס ואין ביניהם הבדל, שניהם ארגוני טרור שלא מכירים במדינת ישראל. אין עם מי לדבר. הוועדה תיפתח בלי הפלשתינים כי הם לא יבואו. אנחנו לא רואים את מה שהם רואים. העניין הפלשתיני לא מעניין כרגע את ערב הסעודית. מעניין אותם להגן על עצמם ועל עמם ולהילחם בדעא”ש ובשביל זה הם צריכים את ארה”ב ואותנו לצידם. לא יהיה האינטרסים שלהם איתנו יותר חשובים מהפלשתינים”.

התוכנית “מפגשים עם התעשייה”, המתקיימת זו השנה השלישית בבי”ס לתקשורת באריאל, מארחת אנשי תקשורת בולטים באולפן הטלוויזיה של בית הספר. בין היתר התארחו עד עתה בתוכנית דן שילון, אמנון אברמויץ’, אילנה דיין, ירון לונדון, נחום ברנע, קלמן ליבסקינד, דרור גלוברמן, גדעון לוי, אלדד יניב, ארז טל, נוי אלוש, ליאת רון, דידי הררי ואנשי תקשורת נוספים.

חדשות שומרון כתבה ראשית