שחור לנצח נצחים

שחור לנצח נצחים

לא בכדי הצבע השחור נחשב לקלאסי בעיצובים שונים, מעיצוב אופנה ועד אמנות שימושית של חפצי נוי. מה שפחות מקובל לעשות בו שימוש הוא שחור לצורך עיצוב פנים, כך שהוא נעדר מעיצובים רבים בצורה הדומיננטית שלו, וחבל.

צילום: שרית גופן

צבע שחור הוא צבע בעל איכויות רבות שחבל מאוד להתעלם ממנו ולא לנצל את הקלאסיות והמסיביות שלו כדי לשנות חלוקה של משקלים מבחינה אופטית. הבעיה של צבע שחור, בכל עיצוב בין אם זהו עיצוב של דירה רגילה או עיצוב דירות קבלן, היא שכאשר השימוש בו אינו נכון, הוא יוצר מועקה גדולה ובליעה של כל קרני האור שחודרים לחדר, כך שהוא לא מאפשר להרגיש בנוח כשהם נמצאים בחדר.

מתי כן להשתמש בשחור?

צבע שחור הוא צבע דרמטי, ובעיקר משמש במקומות שבהם הוא נחוץ לצרכים אלה, לדוגמה, כמו תיאטרון או קולנוע שבהם יש צורך לבלוע אור כדי לשלוט ברמת התאורה לצורכי ההופעה או ההקרנה, או בבארים ובתי קפה לאווירה מסתורית מעט וצריך לאזן זאת באלמנטים עיצוביים מנוגדים. כאשר משתמשים במינון הנכון שלו, כמו קירות או אביזרים כמו טקסטילים או חפצי נוי, ארונות ורהיטים, הוא יוצר אווירה יוקרתית וייחודית מאוד.

מעצבת פנים שאוהבת שחור יודעת להשתמש בו

העיקרון החשוב ביותר שכל מעצבת בתים תשתמש בו הוא הכנסת תאורה מספקת לכל בית שיש לו עיצוב פנים שחור. גם בזמן עיצוב דירות קבלן יש לתכנן את התאורה כך שתאיר את מה שנבלע בצבע השחור, ותאזן את האורות והצללים בחדר. למרבה המזל, ישראל היא ארץ מוארת ושמשית רוב ימות השנה, כך שצבע שחור פחות בעייתי מבחינה זו. עם זאת, כאשר מעצבת פנים במרכז תרצה לנצל את התאורה הזאת היא צריכה לזכור את כיווני התאורה הטבעית וזה לא תמיד אפשרי לנצל אותה. כך שיש לתכנן נכון כל תאורה בדירה עם מסה שחור.

צילום: שרית גופן

כיצד עוד אפשר לנצל צבע שחור לצורך עיצוב פנים?

מעצבת פנים תגוון את העיצוב על ידי קביעת הצבע השחור במקומות הנכונים, כמו רצפה שחורה, שטיח שחור, מסגרות ומשקופים שחורים, כך שהם ישתלבו בצורה זורמת עם הצבעים האחרים. בנוגע לצבעים האחרים, כל צבע הולך נהדר עם שחור, אבל רצוי לא להגזים בהם כי אז השחור יאבד מעוצמתו. עיצוב דירות קבלן חייב להיות הרבה יותר מתוכנן מבחינה זאת משום שיש להוסיף את התוספות האלה והבקשות המיוחדות לשחור כבר בשלב החוזה ועריכת הנספחים המיוחדים. כך אפשר לבקש שיש שחור כמשטח עבודה במטבח, או ריצוף ואריחים שחורים בחדרים הרטובים, כמו גם הוספת כלים סניטריים שיעניקו נופך יוקרתי ואציל לחדר האמבטיה או למטבח. זהו ללא ספק צבע נצחי שמשרה אווירה מיוחדת כאשר מעצבת פנים יודעת לשלב אותו נכון בדירה.

צילום: שרית גופן

היופי של עיצוב שחור לבן

עיצוב פנים שמשלב שחור ולבן הוא אחד העיצובים הקלאסיים ביותר ושם אין בכלל מקום לטעות. שם כל מעצבת בתים תצליח למצוא את הסדר הנכון ואת המיזוג הזורם בטבעיות לכל דירה, משום שהצבעים האלה ממש מבקשים זה את זה בתכנון ובהנחה שלהם זה לצד זה.

מאמר זה נכתב ע״י מעצבת פנים והנדסאית אדריכלות דקלה פרידמן – 054-5345076

צרכנות