רפורמת התחבורה הציבורית הגיעה לשומרון

רפורמת התחבורה הציבורית הגיעה לשומרון

החל מתחילת חודש אפריל יוכלו תושבי השומרון להנות גם הם מרפורמת מחירי התחבורה הציבורית. הטבה ששוויה מאות שקלים בחודש למשפחה.

ההטבה התאפשרה לאחר מאבק בן מספר חודשים של ראש מועצת שומרון יוסי דגן בסיוע שר התחבורה ח”כ ישראל כץ, שר האוצר ח”כ משה כחלון, ח”כ אלי כהן (כולנו) , שפעלו יחד כדי לאפשר את ההטבה גם לתושבי השומרון.

“לא יעלה על הדעת שמצד אחד מעבירים ביקורת על תושבי ההתיישבות ביו”ש על כך שהם מסתייעים בטרמפים ומסתכנים בטחונית ומהצד השני לא יפעלו בכל האמצעים הקיימים בכדי להוזיל ולשפר את מערך התחבורה הציבורית” אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. “להחלטה לאפשר גם לתושבי השומרון להנות מההטבה יש משמעות מכרעת. היא תגדיל את אפשרויות הפרנסה, וההתניידות של תושבי השומרון, ותשפר את איכות חייהם באופן מיידי. אנחנו מברכים על הסיוע של כל הגורמים להגעה לתוצאה הזו”.

ראש מועצת שומרון שר התחבורה וראשי רשויות ביוש - פגישה בנושא תעריפי תחבורה ציבורית.צילום דוברות המועצה האזורית שומרון
ראש מועצת שומרון שר התחבורה וראשי רשויות ביוש – פגישה בנושא תעריפי תחבורה ציבורית.צילום דוברות המועצה האזורית שומרון

ראש מועצת שומרון נפגש ב 14.12 עם שר התחבורה והעלה בפניו את תמיהתו על כך שתושבי השומרון אינם כלולים ברפורמה. חודש לאחר מכן בתחילת חודש ינואר הודיע שר התחבורה לראש מועצת שומרון בפגישה שהתקיימה גם עם  ראש עיריית אריאל אלי שבירו, ראש מועצת אורנית שלומי לנגר, מנכ”ל שערי תקווה חיימון בלומנפלד ויו”ר הישוב עץ אפרים רפי חדד:  “אני איש בשורות, נעניתי לבקשה וההטבה תחול מיידית גם על תושבי השומרון”.

אלא שמייד אח”כ החלה ביקורת ציבורית על הענקת ההטבה גם לתושבי השומרון, זאת על אף שתושבי הנגב והגליל אינם נהנים מההטבה. הלחץ הציבורי הוביל לכך שכמעט כל יישובי הפריפריה ייהנו מהיום מההטבה.

משמעות ההטבה היא: מתן אפשרות לנוסע לצאת מהישוב בו הוא גר גם אם הוא מרוחק, ולשלם בכרטיס חופשי חודשי שתקף בכל קווי האוטובוס בהם ייסע כולל ברכבת, כל זמן שהם שייכים למטרופולין אליו הוא משתייך (רוב יישובי השומרון משתייכים למטרופולין ת”א בשל הקרבה הגיאוגרפית. יישובי צפון השומרון הקרובים לאיזורי עפולה חרדה ישתייכו למטרופולין זה)

מועצה אזורית שומרון ומשרד התחבורה קוראים לתושבי השומרון להתעדכן בפרטי הרפורמה באתר משרד התחבורה ולהנות ממנה. ראש מועצת שומרון הודה לח”כ אלי כהן ולקטי שטרית ראש לשכת שר התחבורה לשעבר, על היותם חברים נאמנים להתיישבות ביו”ש ועל הסיוע בהגעה לתוצאה ברוכה זו.

 

חדשות שומרון