ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן:”מתוך השכול, קמה גבעת עוז וגא”ון”

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן:”מתוך השכול, קמה גבעת עוז וגא”ון”

במלאת שלוש שנים להקמתה של שמורת ‘עוז וגאון’ שבגוש עציון לזכרם של שלושת הנערים, התקיים רב שיח סביב אתגרי הציונות בדור הבא וחנוכת שדרת הציונות בלב השמורה.

במהלך האירוע נחנך בשמורה, שדרת הציונות לציון 120 שנה לקונגרס הציוני. האירוע התקיים במעמד סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונות העולמית, יעקב חגואל, בני משפחות שלושת הנערים, ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, סגן יו”ר קק”ל,ארנון פלמן, הפובליציסט ויו”ר מועצת יש”ע בעבר ישראל הראל, חבר הכנסת לשעבר יהודה הראל, ד”ר רן ברץ, עיתונאי מקור ראשון אלישיב רייכנר ואישים בכירים נוספים.

סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמי, יעקב חגואל ציין כי:”אנו מרכינים את ראשנו לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו רק בגלל היותם יהודים. היום, מתמלא ליבנו בגאווה, בעוז ובגאו”ן. אויבנו רצחו ואנחנו נקים, אויבנו יסיתו ואנחנו נקים. 120 שנים חלפו מאז הקונגרס הציוני הראשון בבאזל. מאה שנים של עשיה למען עם ישראל, למען ארץ ישראל ולמען הכלל. אין חנן אלא להתגאות על היותנו עם מוסרי, עם שמחנך לאהבה ולתקווה. עם ישראל חי”.

צילום באדיבות::המועצה הציונית בישראל.

עוד אמר: “לא הרחק מכאן נמצא כור מחצבתו של העם היהודי. חברון, עיר אבותינו משחר ההיסטוריה. אנחנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים לנתק את הקשר הטבעי שלנו למקום זה כמו גם לחבלי ארץ רבים אחרים. התשובה שלנו לאונסקו ולארגונים אחרים המנסים לערער את אחיזתנו ולשכתב את ההיסטוריה היא עוז וגאון. להקים ישובים, להיאחז בקרקע ולהניף את הדגל שלנו בעוז וגאו”ן”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר: “לפני כשלוש שנים ליווינו לדרכם האחרונה את שלושת הנערים. שלושה נערים, תלמידים כבנים של גוש עציון אשר מסמלים את האחדות והחיבור לארץ. מתוך אותם תחושות של גבורה ושכול, קמה גבעת עוז וגא”ון. מי האמין שבמקום הזה, שהיה מוזנח מופקר ופרוץ, יפרח וישגשג המיזם הנהדר והמופלא הזה. בימים הראשונים לעליה לקרקע גם אני הגעתי לכאן בתור אזרח פשוט לנכש עשבים ולסכל אבנים. החזון והראייה הרחוקה של יהודית קצובר ונדיה מטר, ובתמיכת משפחות הנערים, הם אלו שהביאו את הגבעה הזאת למקום שבו היא נמצאת היום, אני בטוח שאנחנו רק בנקודת ציון התחלתית במעלה הדרך ועוז וגא”ון תמשיך את המפעל החינוכי והמכניס אורחים החשוב הזה ותגדיל אותו. התום והנעורים שבאו פתע אל סופם לא נגמרו אז באותו יום ארור, הם ממשיכים בגבעה הזאת- בעוז ובגאון”.

בת גלים שעאר, אמו של גיל-עד שעאר משלושת המשפחות אמרה: “הודתה לנדיה מטר ויהודית קצובר ולהסתדרות הציונית על כל השקעה בהקמת עוז וגאו”ן וקראה לציבור להתסכל תמיד מתוך עין טובה ולב טוב גם בזמנים קשים ובהתמודדות עם מכשולים רבים”.

אורי יפרח, אביו של איל יפרח אמר: “במקום של מוות וחורבן צומח כאן פריחה ובניין וזוהי התשובה הציונית האמיתית למעשה הנורא שאירע לא רחוק מכאן”.

יהודית קצובר ונדיה מטר, העומדות מאחורי שיקומה של השמורה והכשרתה כמיזם תיירותי חינוכי חקלאי וציוני, הוסיפו: “החיבור להסתדרות הציונית מעצים את כך שההתיישבות ביהודה ושומרון מהווה חוליה נוספת בשרשרת הציונית המעשית שהחלה בקונגרס הציוני הראשון בבאזל דרך הקמת מדינת ישראל לפני 69 שנים ושחרור לב הארץ מהכיבוש הערבי לפני 50 שנה, האחיזה המתרחבת ומתעצמת בשמורת ‘עוז וגאו”ן’ מבטאת את הצורך לפעול באפיק המעשי התיישבותי לצד האפיק ההסברתי מדיני. כאן המקום לציין כי השמורה הפכה בשלוש השנים האחרונות למוקד חינוכי אליו הגיעו עשרות אלפי בני נוער מרחבי הארץ לעבודה חקלאית-ציונית-חינוכית מעשית, ובמקביל היה המקום למוקד תיירותי בו התקיימו אירועי בילוי וקמפינג רבים לצד אירועי תרבות, הרצאות ועוד. בשבוע שעבר שימשה השמורה לראשונה כגן אירועים ובה התקיימה חתונה”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית