ראש הממשלה: “להפריד בין הישוב היהודי בחברון לישראל זה כמו לעקור את הלב, לכן זה לא יקרה”.

ראש הממשלה: “להפריד בין הישוב היהודי בחברון לישראל זה כמו לעקור את הלב, לכן זה לא יקרה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניפגש עם הנהגת הישוב היהודי בחברון וחננאל דורני יו”ר מועצת יש”ע שביקשו להודות לו על פועלו למען ביסוס היישוב היהודי בחברון והתפתחותו וכן הודו לו על קידום הבנייה ברובע חזקיה בחברון.

בפגישה השתתפו יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני, ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון אברהם בן יוסף, מנכ”ל היישוב היהודי בחברון אורי קרזן וחברי הנהגת היישוב: ח”כ לשעבר אורית סטרוק והלל הורוביץ.
יו”ר מועצת יש”ע והנהגת היישוב הודו לראש הממשלה ואמרו כי זוהי התחלה מבורכת לחידוש הבנייה בחברון.

חננאל דורני יו”ר מועצת יש”ע אמר לראש הממשלה: “אנו מודים לך על אישור הבניה בחברון ובישובים נוספים ברחבי יהודה ושומרון. מדובר בבניה איכותית אולם במספרים מועטים שאינם עונים על הצורך לאחר שנים של עצירת בניה. אנו מבקשים לשוב לבניה רחבה והקמת ישובים חדשים בכל המרחב. לך, ראש הממשלה, בוודאי שלא צריך להזכיר את זכותנו הנצחית על כל ארץ ישראל”.

צילום באדיבות: : קובי גדעון, לע”מ

ראשי הישוב היהודי בחברון אמרו לראש הממשלה: “רובע חזקיה הוא רק ההתחלה. כשם שבשבת חיי שרה הגיעו לחברון 35 אלף יהודים – כך היעד צריך להיות 35 אלף יהודים כתושבי-קבע בעיר האבות”. בסוף המפגש הזמינו אנשי חברון את ראש הממשלה לביקור בחברון ובמערת המכפלה.

משתתפי הפגישה הוסיפו כי שמחנו לשמוע את ראש הממשלה מדבר בחום לב על חברון, ואף הצהיר: “אי אפשר להפריד בין הישוב היהודי בחברון למדינת ישראל, זה כמו לעקור את הלב, ולכן זה לא יקרה”, והוסיף: “נמשיך לבנות”.

הנהגת היישוב העניקה לראש הממשלה תעודת הוקרה בה משובצת מדליה של יובל להתיישבות בחברון. כמו כן, העניקו לראש הממשלה ספר של אוניברסיטת בר-אילן המסכם את ממצאי החפירות הארכיאולוגיות בתל חברון הקדומה, בהם התגלו שרידים מפוארים של היישוב היהודי מתקופת בית שני, בהם מקוואות, מטבעות, חרסים ועוד.

בהקדשה על הספר כתבו הנהגת היישוב היהודי לראש הממשלה: “אמת מארץ תצמח”. לראש ממשלת ישראל, ח”כ בנימין נתניהו, נושא הדגל של זכותנו ההיסטורית על ארצנו ועל עיר אבותינו – אוסף תגליות חדשות על חיים יהודיים עתיקים בעיר האבות.

בתעודה מצוטטים דברי ראש הממשלה מאיגרת ששלח בעבר ליישוב היהודי בחברון: “חברון היא עיר האבות. עיר ראשית המלוכה. וההתיישבות היהודית בה מעוגנת גם בזכות היסטורית עתיקה, וגם בהחלטות ממשלה ובהסכמים בינלאומיים בני ימינו. עם ישראל מצביע ברגליו בעד המשך ההתיישבות בחברון”. ראש הממשלה הקריא בשמחה את דבריו ואמר שהוא חותם עליהם בשנית.

חדשות אריאל חדשות שומרון כתבה ראשית