קרן פנסיה ברירת מחדל: עשרות אלפים כבר הצטרפו – ומה איתכם?

קרן פנסיה ברירת מחדל: עשרות אלפים כבר הצטרפו – ומה איתכם?

קרן פנסיה ברירת מחדל הינה קרן ייעודית אשר נבחרה על ידי “רשות שוק ההון ביטחון וחיסכון” במשרד האוצר. מטרתה היא להעניק לשכירים ולעצמאים תנאי חיסכון פנסיוניים אטרקטיביים. על פי הגדרות החוק – סעיף 20 (א) ל”חוק הפיקוח על שירותים  פיננסיים (קופות גמל) התשס”א-2005″, כאשר מעסיק קולט עובד חדש והעובד לא מעדכן אותו אצל איזה גוף הוא מעוניין לנהל ביטוח פנסיוני, המעסיק יהיה מחויב לבטח את העובד באחת מקרנות ברירת המחדל המוצעות כיום על ידי משרד האוצר.

לאחר בחירתה של קרן פנסיה ברירת מחדל, העובד יזכה ליהנות מדמי ניהול נמוכים אשר ישארו באותה רמה במשך תקופה בת 10 שנים (לפחות). ההצטרפות לקרן מחדל כזו או אחרת, אינה כרוכה במילוי שאלון רפואי או חיתום, כך שעובדים שלא התקבלו לקרנות פנסיה בגלל מצב בריאותי מסוים יוכלו בכל זאת להצטרף לקרנות פנסיה ברירת מחדל.

עובד בעל קרן פנסיה ברירת מחדל קיימת שמעוניין לעבור לקרן ברירת מחדל אחרת (או לקופת גמל/ביטוח מנהלים אחרים) יהיה רשאי לעשות כן. מטרתן של קרנות הפנסיה ברירת מחדל היא לאפשר, באמצעות פיקוח, לסייע לאלו שאין מי שידאג להם לביצוע הפחתה בדמי הניהול. מבחינה זו, מדובר ברפורמה חשובה ומבורכת אשר לולא הייתה מתרחשת, קרנות הפנסיה היו ממשיכות לגבות דמי ניהול גבוהים.

צילום: 123rf

קרן פנסיה ברירת מחדל – הרווח כולו של העובד

ומדוע השינוי הזה חשוב כל כך? משום שלדמי הניהול בקרן הפנסיה שלכם יש חלק משמעותי משווי הפנסיה הכללי. כך למשל, אם אתם משלמים כיום דמי ניהול עבור צבירה של 0.5% לעומת צבירה של 0.2% זה נדמה מצד אחד כהפרש קטן וזניח למדי – רק 0.3%. עם זאת, בטווח הארוך של עשר, עשרים או אפילו שלושים שנים קדימה, החיסכון בדמי הניהול הנמוכים ישאיר אתכם עם סכומי כסף גבוהים משמעותית בחיסכון הפנסיוני שלכם.

במקרה כזה, גם חיסכון של 0.3% בלבד, יגדיל את התשואה שלכם לאורך השנים, כולל חיסכון משמעותי על ההפקדות לקרן.

האם ישנם תנאי הצטרפות לקרנות פנסיה ברירת מחדל?

ממש לא! למעשה, קרן פנסיה מחדל פתוחה לכולם. מטרת הרפורמה אותה השיק משרד האוצר, היא לאפשר לשכירים ולעצמאים להצטרף לקרנות המחדל – גם אם הגיעו דרך סוכני ביטוח ו/או יועצים פנסיוניים.

אז איך מצטרפים?

כדי להצטרף לקרנות פנסיה ברירת מחדל, כל מה שעליכם לעשות הוא להגיש בקשה. עליכם להודיע למעסיק כי אתם רוצים לעבור לקרן פנסיה ברירת מחדל והוא יהיה מחויב לאפשר לכם לעשות זאת (בין אם מדובר בהצטרפות לקרן חדשה או במעבר לקרן אחרת).

חברים, הפנסיה תהווה בעבורכם את מקור ההכנסה העיקרי ביום מן הימים. הצטרפות או מעבר אל קרן פנסיה ברירת מחדל, תוכל להבטיח לכם חיסכון משמעותי יותר. לכו על זה!

צרכנות