קריאת מגילת איכה בהרודיון וסבסטיה

קריאת מגילת איכה בהרודיון וסבסטיה

יותר מאלף מתושבי גוש עציון והסביבה אל אתר ההרודיון להגיד את הקינות ולקרוא את מגילת איכה. בין המשתתפים השר לאיכות הסביבה, זאב אלקין.מעל 100 בני אדם הגיעו הלילה לממלכת שומרון העתיקה הידועה גם בשם: סבסטיה.

קריאת מגילת איכה בהרודיון ובסבסטיה. יותר מ 2000 שנה מחורבן בית המקדש מגיעים התושבים למבצר האחרון של הלוחמים ברומאים באזור ירושלים. ההרודיון שנבנה על ידי הורדוס הפך למבצרם של המורדים וממנו נראו הלהבות העצומות ששרפו את בית המקדש.

כמידי שנה בשיתוף פעולה של המועצה, רשות הטבע והגנים ובית ספר שדה כפר עציון מגיעים מאות תושבים לתפילה ומסיימים בסיור מודרך באתר ההיסטורי על ידי מדריכי בית ספר שדה כפר עציון.

משה סוויל סגן ראש המועצה אמר כי אין תחליף למראה של ילדים וזקנים היושבים על אדמת ההרודיון בוכים על החורבן ומוכיחים שמצד אחד אנחנו זוכרים את העבר ומנגד אנחנו מחיים את העתיד.דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון אמר כי גוש עציון ימשיך להיות המעטפת של ירושלים. כמו בימים ההם שאזור גוש עציון היה המבצר האחרון של ירושלים בקשר בל ינותק – גם היום לא ניתן לנתק את הקשר שבין ירושלים לגוש עציון.גוש עציון המתפתח ימשיך להיות חלק בלתי נפרד ממטרופולין ירושלים.

לראשונה הלילה: קינות בממלכת שומרון העתיקה. דגן: “דמעות יהודיות על חורבן הבית הזה לא נשפכו מזה 2000 שנה”.לראשונה מאז חורבן בית שני התקיימו הלילה קינות בממלכת שומרון העתיקה בירת ישראל.

מעל 100 בני אדם הגיעו הלילה לקריאת מגילת איכה בממלכת שומרון העתיקה הידועה גם בשם: סבסטיה. כדי לאמר שם קינות תשעה באב ולהתאבל יחד עם כל עם ישראל על חורבן הבית.

ממלכת שומרון העתיקה הייתה בירת ממלכת ישראל ועשרת השבטים הוגלו ממנה עוד קודם לחורבן בית ראשון. בימי הבית השני בנה אותה הורדוס מחדש וקרא לה סבסטיה על שם הנציב הרומאי שאיפשר לו לבנות אותה מחדש. ממלכת שומרון הקדומה נחרבה שוב בחורבן בית שני.

על אף שמדובר באחד המקומות היקרים והחשובים להיסטוריה היהודית ולעם היהודי, מזה שנים בוזזים הערבים המתגוררים בסביבה את המקום ומשחיתים את שרידיו ההיסטוריים. לאחרונה אף הגדילו לעשות והניפו דגל אשף מעל העיר היהודית.

בתגובה לדברים הוחלט במועצה אזורית שומרון לקיים את הקינות המרכזיות של תשעה באב דווקא שם.

“ישנה הקבלה היסטורית עמוקה בין ירושלים לשומרון לאורך כל הדורות”. אמר במקום יוסי דגן ראש מועצת שומרון “כשזו התחזקה זו התחזקה וכשזו חרבה גם זו חרבה. באחת הקינות המפורסמות והמרגשות של תשעה באב: “שומרון קול תתן” מנהלות שומרון וירושלים מעין וויכוח ביניהן מי סבלה יותר מהחורבן. ולבסוף את ההקבלה ביניהן ראינו גם במלחמת ששת הימים כאשר שומרון שוחררה בדיוק באותה שעה בה שוחררה ירושלים וניתן לראות זאת בדיווחים הצהליים מאותו יום” עוד הוא הוסיף: “דמעות יהודיות על חורבן הבית הזה לא נשפכו כאן מזה 2000 שנה. אנחנו גאים להיות הראשונים לקיים כאן את הקינות, ומתפללים לראות בבניינם של ירושלים והשומרון”.

השר אלקין בהרודיון במגילת איכה.צילום דוברות מועצת גוש עציון
השר אלקין בהרודיון במגילת איכה.צילום דוברות מועצת גוש עציון
קריאת מגילת איכה בהרודיון.צילום דוברות מועצת גוש עציון
קריאת מגילת איכה בהרודיון.צילום דוברות מועצת גוש עציון
קריאת מגילת איכה בסבסטיה.צילום רועי חדי
קריאת מגילת איכה בסבסטיה.צילום רועי חדי
חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית