קורסים מקצועיים של משרד העבודה

קורסים מקצועיים של משרד העבודה

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מציע מגוון רחב של קורסי הכשרה מקצועית הממומנים בחלקם או במלואם על ידי המדינה. הקורסים במסגרת ההכשרה המקצועית מיועדים למבוגרים מעל גיל 18 המעוניינים לעבור הסבה מקצועית, לרכוש מקצוע מבוקש ונדרש לחיים ולמי שמעוניין לשדרג את המקצוע שלו ולרכוש ידע עדכני ומעמיק יותר.

הקורסים המקצועיים מפוקחים על ידי נציגי האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, הרווחה השירותים החברתיים, בין הקורסים המקצועיים הפופולריים ביותר ניתן למצוא קורסי צילום מתקדמים ואיכותיים, לדוגמה קורס צילום מקצועי הנמשך שנתיים ומתקיים במסלול בוקר או ערב.

תוכניות לימוד וקורסים מקצועיים מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

קורס מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מיועדים למבוגרים מעל גיל 18. הקורסים המקצועיים מתאימים לכל אדם העומד בתנאי הסף שמעוניין לרכוש מקצוע, לעבור הסבה מקצועית או לשדרג את הידע שלו בתחום עיסוקו. קורס משרד העבודה, וחלק מהקורסים המקצועיים ממומנים באופן מלא על ידי המדינה, יש גם קורסים במימון חלקי ויש גם מסלול ייעודי עם שוברים להכשרה מקצועית במימון חלקי של עלות שכר הלימוד.

במסגרת ההכשרה המקצועית יש אפשרות להירשם למגוון רחב של קורסים מקצועיים בתחומים מגוונים כמו: תחבורה, סיעוד, גרפיקה, בניין וסביבה, חשמל, אלקטרוניקה, מחשבים, ריתוך, צילום ועוד.

מי זכאי ללמוד בקורס מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים?

באופן כללי, הקורסים המקצועיים מטעם משרד העבודה מיועדים לקהל הרחב, ולכל מי שמעוניין לרכוש מקצוע המפוקח על ידי האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. קורסים מקצועיים במימון מלא או חלקי של המדינה מיועדים לאוכלוסיות יעד כמו חיילים משוחררים (על חשבון כספי הפיקדון), דורשי עבודה המוכרים על ידי שירות התעסוקה, הורים עצמאיים (חד הוריות), צעירים בסיכון, נשים וגברים בני מיעוטים, חרדים, בעלי מוגבלויות, עולים חדשים, מקבלי גמלת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי, תושבי יישובים המוגדרים כבעלי עדיפות לאומית, אסירים משוחררים, אנשים המוכרים על ידי הרווחה המצטרפים לתוכנית התעסוקה ועוד.

כיצד מגישים מועמדות לקורס מקצועי של משרד העבודה?

כדי להירשם לקורס מקצועי מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, יש לבדוק זכאות למימון מלא או חלקי דרך לשכת התעסוקה בה רשומים (באמצעות תוכנית השוברים), משרד הקליטה (עולים חדשים ותושבים חוזרים העומדים בתנאי הסף), ביטוח לאומי (מקבלי קצבאות, בעלי מוגבלויות וכו’), וחיילים משוחררים יכולים לממש את כספי הפיקדון הצבאי העומדים לרשותם במשך 5 שנים ממועד סיום השירות הסדיר.

את הבקשה לקבלת שובר להכשרה מקצועית מקבלים מגוף הרשאי להפנות אנשים לקורסים מקצועיים, יש לפנות לגוף הרלוונטי בהתאם לשיוך לאוכלוסיית היעד. בין הגופים המוכרים – לשכת התעסוקה, משרד הרווחה, משרד הבריאות, רשות לשיקום האסיר, מכוני הכוון לאוכלוסיות יעד (חרדים, בני מיעוטים, בעלי מוגבלויות ועוד) וכו’.

מסלולי הקורסים הפופולריים ביותר

הקורסים המקצועיים הפופולריים ביותר מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הם חשמל מעשי תלת פאזי, התקנה ושירות למתקני קירור ומיזוג אוויר, ניהול ושיווק במדיה החברתית, ניהול מלאי ורכש, טבחות או קונדיטוריה, חינוך, הגנת סייבר, ניהול קמפיינים PPC, הפעלת מחרטה וכרסמת (CNC), גרפיקה ממוחשבת, מנהל עבודה בניין וצילום.

קורס צילום מקצועי נחשב לפופולרי מאוד, הקורס מאפשר לרכוש מקצוע לחיים או לפתח את תחביב הצילום, זהו קורס מקצועי המעניק את כל הידע והניסיון הנדרשים בתחום הצילום.

חינוך ותרבות