השר שטיינמץ:”צריך לחוקק חוק שימנע את האבסורד של הרס הבתים”

השר שטיינמץ:”צריך לחוקק חוק שימנע את האבסורד של הרס הבתים”

כך אמר שר התשתיות הלאומיות יובל שטייניץ בביקורו היום בשכונת נתיב האבות בגוש עציון. שר האנרגיה, ח”כ יובל שטייניץ הגיע לסיור בשכונה ביישוב אלעזר  על מנת לפגוש את תושבי השכונה, לשמוע על המצב ולבחון את כל הצעדים שניתן לעשות כדי לסייע למניעת ההרס. 
שר התשתיות, השר שטיינמץ הגיע היום לביקור בשכונת, באזור התעשייה, סדנת שילוב לבעלי צרכים מיוחדים ובאתרי התיירות שבגוש.

השר שטיינמץ בשכונת נתיב האבות.צילום הודה שפירא, דובר מועצה אזורית גוש עציון.
השר שטיינמץ בשכונת נתיב האבות.צילום הודה שפירא, דובר מועצה אזורית גוש עציון.

השר שטייניץ אמר כי קיים צורך להסדר כולל בחקיקה במקרים בהם מתקיימים שלושה תנאים: מדובר על מספר בתי אב ולא על מבנה בודד, מדובר על קהילה ותיקה שבנויה כבר מספר שנים והבניה נעשתה באישור מפורש או בתמיכת הממשלה בפועל

השר הדגיש ואמר: “ההרס הוא אבסורד הפוגע גם באזרחי המדינה שבנו את ביתם בתום לב וגם בטוענים הפוטנציאליים הפלסטינאיים שלא ירוויחו שום דבר מההרס. כמו שבתל אביב ובכפר סבא, כאשר מתברר שיש חריגה משטח מבנה ותיק, מגיעים לפיצוי כך צריך גם לנהוג בכל המקרים ביהודה ושמרון”.

השר אמר לתושבים שהוא מבין את כאבם ומצבם ואמר כי המקרה הוא ממש קפקאי, זהו עוול שאיננו עוזר לאף לאחד. זו לא נקודה של ימין ושמאל, זהו אי צדק ברור ומעשה לא אנושי.

סגן ראש מועצת גוש עציון , משה סוויל, מחזיק תיק התשתיות במועצה הודה לשר על הביקור ועל ההתגייסות לפעילות להצלת הבתים ואמר לו: “השכונה עונה על כל הקריטריונים שהציב השר”.

הוא הוסיף ואמר: “התושבים סומכים את ידיהם על הממשלה שתפעל בכל כוחה כדי למנוע את ההריסה המיותרת והבלתי מוצדקת”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית