פורום “בוחרים בחיים” של המשפחות השכולות התארח בישיבת סיעת ישראל ביתנו שעסקה בהצעת חוק עונש מוות למחבלים.

 פורום “בוחרים בחיים” של המשפחות השכולות התארח בישיבת סיעת ישראל ביתנו שעסקה בהצעת חוק עונש מוות למחבלים.

נציגי פורום “בוחרים בחיים” של המשפחות השכולות התארחו בישיבת סיעת ישראל ביתנו. ישיבת הסיעה עסקה בקידום הצעת חוק עונש מוות למחבלים אותה הסיעה מקדמת יחד עם חברי פורום “בוחרים בחיים”.

שר הבטחון אביגדור ליברמן אמר בפתח הישיבה כי: “הגיע שחוק עונש מוות יעלה להצבעה והוא יגיע להצבעה ביום רביעי הקרוב. אני חוזר ואומר כל מחבל נוסף שנכנס חי לכלא הישראלי יוצר תמריץ להמשך הפיגועים. ראש השב”כ הזכיר את חוליות הטרור לאחרונה שכל כוונתן היה לחטוף חיילים ואזרחים על מנת לשמש קלף מיקוח. כל מי שאומר שזה לא מקובל אני רוצה להזכיר כי בית המשפט בבוסטון גזר עונש מוות למחבל שעשה פיגוע. מדובר במדינה הכי ליברלית בארה”ב. ממוצע שגוזרים בשנה בארה”ב הוא מעל 30 עונשי מוות. בהתמודדות שלנו בטרור אין סיבה שלא נלך בדרכה של הדמוקרטיה
הגדולה בעולם.”

פורום “בוחרים בחיים” של המשפחות השכולות הוקם לפני כשנתיים וחברות בו יותר מ-100 משפחות שכולות, בעיקר מגל הטרור האחרון, אך לא רק. בקרב משפחות הפורום ניתן למצוא גם משפחות שכולות שאינן יהודיות, כמו משפחתו של יוסף עותמאן שאיבדה את בנה בפיגוע בהר אדר. מטרת פורום המשפחות הוא לקדם את “חבילות ההרתעה” נגד המחבלים שימנעו את הפיגוע הבא. המשפחות דורשות לקדם את החלת עונש מוות למחבלים שסוכם כי יקודם בין ראש הממשלה לשר הביטחון וכן את הפסקת תנאי המחייה הטובים של המחבלים בבתי הכלא.

ליברמן . צילום באדיבות : אודי טנא

דבורה גונן, מראשי פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות אמרה בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו כי:
“דני ז”ל נרצח מסיבה אחת ויחידה..בגלל היותו יהודי. ילד למופת,מטובי בניה של הארץ הזו.
אהב את הארץ והיה מחובר אליה בכל נימי נפשו.
איש של אמת,יושרה ובעיקר איש של בחירות שכל אחת מהן מטרתה להיטיב עם החברה והחיים.
בשם פורום משפחות שכולות “בוחרים בחיים” אנו רוצים להודות לך אדוני שר הביטחון שהזמנת אותנו.
אני בטוחה שזה לא צעד פשוט להתחייב בפני המשפחות השכולות, בפני תנועת “אם תרצו” ובפני עם ישראל כולו לקדם באופן סופי את התיקון לחוק גזר דין מוות למחבלים.
אני רוצה לומר ולהדגיש שאף אחד לא רוצה לקדם גזר דין מוות למחבלים כדי להעניש משהו, אלא כדי ליצור הרתעה אמתית. כזו שאכן תשכנע את הרוצח הבא לוותר על פעולת הטרור והמוות.
המטרה היא להציל חיים!
את דני שלי זה כבר לא יחזיר.
למנוע את הרצח הבא זה כל מה שאנחנו מבקשים.
רק כך נוכל למנוע את הרצח של הדני הבא.”
גונן הדגישה כי:
“הדרך היחידה לעשות זאת היא לחוקק באופן מידי גזר דין מוות למחבלים ולהשית אותו על הרוצח השפל של משפחת סולומון מהיישוב נווה צוף-חלמיש.
לא יכול להיות שמחבל נכנס לביתה של משפחה תמימה- רוצח בסכין אב, בן ובת, פוצע קשה את אם המשפחה, ומועבר לבית המלון של המחבלים בבית הכלא הישראלי.
גישה זו סוללת את הדרך לרצח הבא כי היא לא מרתיעה כלל וכלל ויש אומרים אפילו מעודדת.
אסור לנו לחכות לרצח הבא, אלא לעשות את הכול כדי למנוע אותו.
זו המשמעות של גזר דין מוות למחבלים ולכן אני מקווה ומצפה שגם לפני החקיקה הזו, יבקש שר הביטחון להשית את העונש במתכונתו הנוכחית במשפט המתנהל כנגד המחבל הרוצח השפל ששחט את משפחת סולומון בביתה בליל שבת.”

יו”ר תנועת “אם תרצו” מתן פלג שתנועתו מלווה את פורום “בוחרים בחיים” של המשפחות השכולות במאבק הוסיף עם סיום הישיבה כי: “מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור קבועה ורק יכולותיהם המופלאות של כוחות הביטחון מנעו בשנה האחרונה מאות ניסיונות של פיגועים קשים.
עובדה זו מוכיחה כי תעשיית הטרור עדין בתאוצה והדרך היחידה לבלום אותה, היא על ידי יצירת חבילת הרתעה אמיתית. אבן הראשה שלה היא עונש מוות למחבלים. כאשר חבילה זו תכלול גירוש משפחות המחבלים לעזה, הריסת בתיהם ושלילת זכויות מחבלים בבתי הכלא, ישנו סיכוי אמיתי לעצור את תעשיית הרצח. לא מדובר בנקמה ולא בצדק, מדובר בצעד שמטרתו לשכנע את המחבל הפוטנציאלי לוותר על מתקפת הטרור.
תנועת “אם תרצו” תמשיך לעמוד לצד המשפחות השכולות ותפעל בנושא ביתר שאת.”

חדשות שומרון כתבה ראשית