עזרו לנו להציל את יעקב

עזרו לנו להציל את יעקב

יעקב צעיר בן 36, זקוק לתרומת כליה. בילדותו נתגלה מום בכליותיו, הגורם לנזק הולך ומחמיר עם חלוף הזמן.  ועכשיו הוא זקוק לתרומת כליה בדחיפות.

מגיל קטן יעקב עבר סדרת ניתוחים בנסיון להאט את הידרדרות מצבו. למרות החרב המרחפת מעל ראשו, בחר יעקב בחיים ובגדול: למד והתחנך ברמת גן, אובחן כמחונן ובהמשך סיים בהצטיינות 5 יח”ל מתמטיקה ואנגלית. לאחר התיכון ועל אף שמצבו הבריאותי אפשר לו להשתחרר מצה”ל, התעקש להתגייס, והתקבל לתפקיד יוקרתי. לפני מספר שנים נרשם יעקב ללימודי ביוכימיה בטכניון ואחר באוניברסיטת תל-אביב, וסיים בכבוד ובציונים גבוהים.

עם השחרור החליט להקדיש את כל זמנו ומרצו לפעילויות התנדבותיות למען הקהילה והסביבה, והקים עמותה ללא מטרות רווח. הלהט והמנהיגות שלו סחפו אחריו רבים שהתגייסו עמו יד ביד לפעילות, שנעשתה תמיד בצנעה רבה, ומתוך נתינה גמורה ללא כל רצון בתמורה, מאז ועד עצם היום הזה.

להציל את יעקב. צילום באדיבות: מטה החברים להצלת יעקב

30 שנה לאחר הניתוחים שעבר בילדותו גופו של יעקב בגד בו. הוא נכנס לאחרונה למצב של אי ספיקת כליות, והחל בטיפולי דיאליזה. נכון להיום הוא זקוק להשתלה בדחיפות על מנת לגאול אותו מטיפולי הדיאליזה הקשים, בעלי השפעות ההרסניות על גופו, שכן תוחלת החיים של מטופלי הדיאליזה מתקצרת משמעותית מרגע תחילת הטיפולים. מרביתם של חולי הדיאליזה נפטרים לפני שהם מגיעים להשתלה.

לרוע מזלו של יעקב סוג הדם שלו O+, מוריד את סיכוייו עוד יותר למציאת כליה, לאור העובדה שמספר התורמים לבעלי סוג דם זה מועט במיוחד, מאחר ובעלי סוג דם זה יכולים לקבל תרומות אך ורק מבעלי סוג דם +O (O פלוס) או O- (O מינוס). אם לא די בכך משפחתו של יעקב לא נמצאה מתאימה לתרומה, ובמעגל חבריו לא נמצאו תורמים מתאימים גם כן.

תקוותו היחידה של יעקב היא תרומה מאדם רחב לב, שישמע את סיפורו ויירתם להציל את חייו

יעקב זקוק בדחיפות לתרומת כליה מבעלי סוג דם O +/-
רוצים לעזור? אנא לחצו כאן או התקשרו אל מטה החברים להצלת יעקב: 054-4471110

 

 

חדשות שומרון כתבה ראשית