עוברים לבית חדש בשומרון והסביבה – בדק בית כבר עשיתם?

עוברים לבית חדש בשומרון והסביבה – בדק בית כבר עשיתם?

אזור השומרון בכללותו מתאפיין בשנים האחרונות באינספור בתים חדשים אשר נבנים ביישובים קיימים או ביישובים שעולים בימים אלו על הקרקע. אלפי משפחות עוברות לבתים חדשים אשר זה עתה סיימו להיבנות, או לבתים קיימים אותם רכשו מבעליהם הקודמים.בעת המעבר לבית חדש, בין אם חדש ממש או חדש עבורנו, חשוב מאוד להקפיד לבצע כמה בדיקות בסיסיות וחשובות. מהן הבדיקות שחייבים להקפיד לבצע בטרם המעבר לבית חדש ומהן הבעיות והסכנות שהן עשויות לחשוף?

בדיקת בדק בית לחשיפת ליקויי בנייה מסוכנים

את הבדיקות המומלצות ביותר לביצוע בטרם עוברים להתגורר בבית חדש ניתן לאגוד יחד תחת ההגדרה הכללית של “בדק בית”. מדובר בבדיקה רשמית ומקצועית אותה מבצעים בעלי מקצוע שונים בעלי הסמכה בתחום, דוגמת מהנדסי בנייה וכד’.

בנייה.צילום עמיעד טאוב
בנייה.צילום עמיעד טאוב

בדיקת בדק בית כוללת סקירה מלאה של הבית, תוך דגש לתחומים מסוימים ובעלי פוטנציאל לסכנות של ממש, דוגמת מערכת החשמל בבית, הצנרת העוברת בקירות, חוזקו ותקינותו של המבנה עצמו ועוד.

מדוע בדק בית מסוג זה כה נחוץ ומומלץ? אחת מסוגי הבעיות שבדיקה זו באה לחשוף היא ליקויי בנייה, המאפיינים אתרי בנייה רבים. אין מדובר כאן בהכרח ברשלנות מצד הקבלנים המבצעים – מובן שגם זו בעיה קיימת שחשוב לחשוף בזמן, אך פעמים רבות נוצרים ליקויי בנייה כתוצאה מטעויות אנוש הנערכות בתום לב. אין בהכרח צורך בכוונת זדון או ברשלנות פושעת על מנת שייווצרו ליקויי בנייה שונים בבית שרכשנו, כך שגם במידה ואנו מכירים את הקבלן המבצע באופן אישי וסומכים עליו לחלוטין, עדיין קיימת סיבה טובה לערוך בדק בית ולוודא כי הכל תקין בטרם אנו עוברים עם ילדינו להתגורר בבית.

לחשוף בזמן ליקויי בנייה שבאחריות טיפולו של הקבלן

במיוחד באזור כמו השומרון בו מתבצעת בנייה רבה ביישובים חדשים רבים, קיים סיכוי סביר שקבלנים שונים יבצעו טעויות, ושחלקם אפילו ינהגו בצורה רשלנית במידה מסוימת, מתוך ניסיון להספיק יותר או לחסוך בעלויות.

גילויים מקדימים של ליקויי בנייה מרכזיים שונים עשויים לא רק לחסוך לכם ולבני משפחתכם סיטואציות מסוכנות בהן מערכות הבית השונות עלולות להוות סכנת חיים של ממש, אלא גם לחסוך לכם לא מעט כסף. ליקויים שונים הם באחריות טיפולו הישיר של הקבלן הבונה את הבית. במידה ואתם מזהים את הבעיות הללו בזמן, לפני שנכנסתם להתגורר בבית או זמן לא רב מדי לאחר מכן, תוכלו לחייב את הקבלן לתקן את הליקויים, על חשבונו כמובן. זאת בניגוד למצב בו תגלו אודות ליקוי מסוים רק לאחר כמה שנים של מגורים בבית (למשל – בעיה במבנה אשר גורמת לסדקים להיווצר באופן איטי והדרגתי כך שלאחר כמה שנים הסדקים מעמיקים ומתחילים להעמיד את יציבות המבנה בסכנה), אז הטיפול בבעיה יהיה על חשבונכם, והוא עלול להיות יקר מאוד.

לסיכום, הכניסה לבית חדש מהווה תקופה מרגשת ומשמחת עבור כל משפחה. על מנת לדאוג שהכל יעבור בשלום וכי אתם תתגוררו באותו בית למשך שנים ארוכות ללא בעיות מיוחדות אשר עלולות לסכן אתכם ואת ילדיכם או לעלות לכם הרבה כסף – מומלץ לבצע בדיקת בדק בית מקצועית ממש לפני שנכנסים לבית.

נדל''ן