סלון כלות חברתי הוקם בשומרון

סלון כלות חברתי הוקם בשומרון

את הקמת הסלון בברקן שבשומרון יזמה בתיה מסיקה לסר לזכר אמה, שושי מסיקה ז”ל והוא מציע יום פינוק מושלם לכלות ללא עלות. בחנוכת המקום השתתפו שר הרווחה חיים כץ, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן וראש המועצה הקודם, גרשון מסיקה שאמר:”המקום מבטא את אופיה של שושי ז”ל”.

סלון הכלות החברתי הראשון בארץ נחנך בשומרון. הסלון מציע לראשונה בארץ לכלות שידן אינה משגת להנות מכל מה שרוב הכלות נהנות ממנו ביום כזה, יום פינוק מושלם לכלה הכולל לא רק שמלת כלה מעוצבת ללא עלות אלא גם מאפרת, מעצבת תסרוקות, קוסמטיקאית ואף ג’קוזי מפנק. אולם הרעיון החדשני של הסלון הוא שכדי שכלות לא ירגישו מובכות מהביקור במקום, הוא פתוח גם לכלות שאינן סובלות מבעיה כלכלית אלא שההפרש בתשלום מועבר למימון הכלות שזקוקות לכך. כך יוצא שהכלות שלא סובלות מבעיה כלכלית, לא רק נהנות מיום מושלם אלא גם זוכות לתרום לכלה אחרת בעצם ההגעה שלהן לסלון. סלון הכלות מעוצב ברמה הגבוהה ביותר. והושקעה בו מחשבה רבה ומאות אלפי שקלים מתרומות של אנשים מכל הארץ.

מסיקה כץ ודגן בחנוכת הסלון לזכר שושי מסיקה.צילום חגית רצבי
מסיקה כץ ודגן בחנוכת הסלון לזכר שושי מסיקה.צילום חגית רצבי

סלון הכלות הוקם ע”י בנותיה של שושי מסיקה ומשפחתה לזכר אמם שנפטרה לפני כשנה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בתיה לסר בתה של שושי מספרת: “אמא הייתה אוהבת לעזור לכלות. זה היה מפעל החיים שלה והחלום שלה היה להקים מקום כזה. אני כ”כ שמחה שהצלחנו להגשים את החלום שלה, וכ”כ כואב לי שהיא לא זכתה לראות”.

חלק מהכסף לשיפוץ הסלון גוייס דרך הד סטראט. המשפחה הצליחה לגייס 50,000 שקלים להקמת המיזם דרך הד סטראט וכן הצליחו לגייס כ 250,000 שח למיזם מתורמים. אולם לסר אומרת שאחד הדברים המרגשים שקרו היה פרסום פוסט אחד בלבד בפייסבוק עם בקשה מנשים לתרום את שמלות הכלה שלהן. לדבריה: “קיבלנו מאות פניות מנשים מכל הארץ מכל המגזרים ופשוט מצאנו את עצמנו נוסעים בכל הארץ להביא שמלות כלה יפהפיות למיזם”.

בחנוכת סלון הכלות בברקן שבשומרון השתתפו עשרות בני אדם ביניהם שר הרווחה חיים כץ, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ואחרים.השר כץ בירך את המשפחה על היוזמה החדשנית שתסייע למשפחות רבות וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: “על כך גאוותנו בשומרון. על האנשים הטובים שיש כאן שמקדישים את חייהם למחשבה איך לסייע לאחרים. זה בא לידי ביטוי בהמון יוזמות של תושבים, אולם זו ללא ספק אחת היוזמות המרגשות והחשובות שבהן, שאני מקווה שכלות מכל הארץ יוכלו להנות ממנו”. דגן הוסיף כי שושי מסיקה הייתה עושה חסד ללא חשבון והמיזם הזה מתאים לדמותה יותר מכל.

גרשון מסיקה לשעבר ראש המועצה האזורית שומרון שבנותיו הקימו את המיזם: “שושי היקרה הייתה כולה חסד. והמקום הזה מבטא אותה ואת האופי הטוב שלה יותר מכל דבר אחר”.

חדשות שומרון