סגן שר הביטחון: כספים ורכוש בסכום מעל 5 מיליוני שקלים, נתפסו במסגרת עבירות ביטחוניות

סגן שר הביטחון: כספים ורכוש בסכום מעל 5 מיליוני שקלים, נתפסו במסגרת עבירות ביטחוניות

סגן שר הביטחון אלי בן דהן  כספים ורכוש בסכום מעל 5 מיליוני שקלים, נתפסו במסגרת עבירות ביטחוניות הכסף שחולט שימש לביצוע פרויקטים ביהודה ושומרון לרווחת האוכלוסייה האזרחית

סגן שר הביטחון ח”כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) השיב לשאילתא של ח”כ זועבי (הרשימה המשותפת) בנושא לצו בדבר הוראות ביטחון המאפשר תפיסה והחרמה של רכוש וכספים בעקבות עבירות ביטחוניות.

בעוד שח”כ זועבי טענה לאי-חוקיותו של הצו חשף סגן השר כי: “בין דצמבר 13′ ועד לשנת 2015, נתפסו כספים ורכוש בסכום של 5,333,376 ₪. והכל במסגרת עבירות ביטחוניות. הכסף שחולט משמש לביצוע פרויקטים ביהודה ושומרון לרווחת כלל האוכלוסייה. כגון: מעבר תת קרקעי בכפר עוג’ה, רכישת תאי שירותים במעברים עבור הבאים בחודש הרמדאן, חיבור קווי ביוב, התקנה צליות לעוברים במעברים בחודש הרמדאן וכדומה.”

צילום לשכת חכ בן דהן

עוד כתב סגן השר בן דהן במענה לשאילתא כי “נגד הצו הוגשו לבית המשפט העליון שלוש עתירות. בעתירות אלו, נטען כי יש לבטל את הצו, שכן הוא בלתי סביר ובלתי מידתי. בניגוד לנטען בשאילתה, בית המשפט העליון קבע כי הצו הינו חוקי, ולכן בתי המשפט הצבאיים באזור נעדרים סמכות לדון בצווי החרמה הנחתמים ע”י מפקד פיקוד מרכז.”

על אף הקביעה כי צו התפיסה חוקי, הורה בג”ץ  למדינה, בפסק הדין בעתירות “לבחון הקמת מנגנון השגה או ערר, על החלטות תפיסה והחרמה.

בהתאם להחלטות אלו ובהמשך להודעות שמסרו רשויות האזור, לבית המשפט העליון בתשובתן לעתירה נוספת בנושא זה, הקים מפקד פיקוד מרכז ביום ה- 5 ביוני 2017 ועדה, שבפניה ניתן יהיה לערער על צווי תפיסת הטובין וההחרמות, המתבצעות בהתאם להוראת מפקד פיקוד המרכז. הועדה תורכב גורמי ממקצוע המשרתים בשירות מילואים. זאת במטרה לאפשר, מחד, שמירה על מקצועיות הגורמים בועדה ומנגד, לשמור על עצמאותם.”

חדשות שומרון כתבה ראשית