נוער הבית היהודי דורש לשפר את התחבורה הציבורית ביהודה ושומרון

נוער הבית היהודי דורש לשפר את התחבורה הציבורית ביהודה ושומרון

לקראת הקיץ והחופש הגדול פנה מטה נוער הבית היהודי לשר התחבורה- ישראל כץ, בבקשה להוזיל ולשפר את שירות קווי האוטובוסים בשומרון ובפריפריה בחופשת הקיץ לנוער בישראל. בפנייה לשר נכתב:”אי נגישותה של התחבורה הציבורית לפריפריה ככלל ולשומרון בפרט ולארץ בכלל, גורמת לנערים ליטול סיכון אדיר כאשר הם ”תופסים” טרמפים ומסכנים את חייהם, כמו שקיפחו את חייהם שלושת הנערים החטופים ז”ל”.

לקראת הקיץ והחופש הגדול פנה מטה נוער הבית היהודי לשר התחבורה- ישראל כץ, בבקשה להוזיל ולשפר את שירות קווי האוטובוסים בחופשת הקיץ לנוער בישראל. אשר בחופש הגדול מרבה לצאת ולטייל ברחבי הארץ ותלוי בתחבורה הציבורית אשר גורמת לקשיים רבים- בין אם ביוקר או בין אי נגישותה של התחבורה הציבורית למקומות טיול רבים.

בנוער הבית היהודי החליטו להעלות את הנושא לסדר היום של השר, וכאמור שיגרו מכתב לשר אשר בו הם שמים דגשים רבים על נושאים חשובים, כאשר הדגש הגדול מכולם הוא הפריפריה והשומרון. במכתב מבהירים בני הנוער שאי נגישותה של התחבורה הציבורית לפריפריה ככלל ולשומרון בפרט ולארץ בכלל, גורמת לנערים ליטול סיכון אדיר כאשר הם ”תופסים” טרמפים ומסכנים את חייהם, כמו שקיפחו את חייהם שלושת הנערים ז”ל.

נוער הבית היהודי.צילום באדיבות הבית היהודי
נוער הבית היהודי.צילום באדיבות הבית היהודי

עניין נוסף שעלה במכתב הוא סכום הכסף הרב אשר נאלצים להוציא ההורים או הנער מכיסם הפרטי על הנסיעות והקושי למצוא קווים בזמנים נוחים וטובים ובתחנות מתאימות לאזורי הבילויים דבר אשר גורם לבעיות רבות ושיבושים בתוכניות הנערים.

יאיר בוכניק יו”ר נוער הבית היהודי אמר:”אנו בתור בני נוער-רואים חשיבות גדולה לצאת לטייל ולבלות ברחבי א”י ובקיץ זה הזמן הטוב ביותר בשבילינו, אך אנו נקלעים לבעיות וסיטואציות קשות ומקשות כאשר- בדרך כלל אין לבני הנוער המבלים רשיונות נהיגה ולכן אנחנו נאלצים לסבול שעות רבות של נסיעות בתחבורה הציבורית הלא מוסדרת באזורים בשעות הנוער ובנוסף יקרה. המטרה של מטה הנוער בצעדים אלו היא למנף רפורמה בתחבורה הציבורית אשר תקל עד בלי ישוער על בני ובנות הנוער אשר יוצאים לטיולים בחופש הגדול של השנה”.

מנכ”ל המפלגה ניר אורבך אמר “מדובר בנושא חשוב מאין כמוהו שנוגע בדיני נפשות ממש.ההורים מעונינים לאפשר לילדיהם לבלות באופן ערכי בחופש ויוקר הנסיעות בתחבורה הציבורית מקשה מאד על הענין. הילדים מעדיפים לנסוע בטרמפים, דבר שעלול להיות מסוכן במיוחד בימים אלו. היוזמה מבורכת ואנו בטוחים ששר התחבורה יטה אוזן קשבת”.

חדשות שומרון כתבה ראשית