מתהדק שיתוף הפעולה בין מד״א לבין יחידות הרפואה של צה״ל ביהודה ושומרון

מתהדק שיתוף הפעולה בין מד״א לבין יחידות הרפואה של צה״ל ביהודה ושומרון

בטקס שנערך השבוע בתחנת מד”א באריאל חולקו מכשירי מירס של מד”א לרופאים באוגדת איו”ש.המטרה: אמצעי תקשורת נוסף להצלת חיים וחיזוק שיתוף הפעולה בין כוחות הרפואה הצבאיים לצוותי מגן דוד אדום ברחבי יהודה ושומרון.

בטקס שנערך השבוע בתחנת מד”א באריאל, הצטרפו יחידות הרפואה של צה”ל באוגדת איו״ש למערך הזנקת הכוננים באמצעות מכשירי המירס וכך ניתן יהיה להזניקם לאירועים המתרחשים בסמוך למקום המצאם – וזאת עד להגעת כוחות מד״א לשטח ויהוו כמכפיל כוח רפואי לפריסת מד”א באיו”ש.

בטקס אליו הגיעו הרופאים של יחידות צה”ל באיו”ש, בראשות קצין הרפואה של האוגדה סא״ל ד”ר עדי לייבה, העניק מנהל מרחב ירקון במד”א דורי חיים, מכשירי מירס ליחידות הרפואה באוגדה. המכשירים יאפשרו ליחידות הרפואה להיות מחוברים לרשת המירס והחירום של מד״א ולסייע בהצלת חיים עד להגעת כוחות מד״א.

חלוקת מכשירי מירס מדא לרופאי אוגדת איוש בתחנת מדא באריאל - צילום דוברות מדא
חלוקת מכשירי מירס מדא לרופאי אוגדת איוש בתחנת מדא באריאל – צילום דוברות מדא

כוחות צה”ל וצוותי מד”א באזור איו”ש מטפלים במהלך השנה באירועים רבים בצוותא בהם בין היתר גם באוכלוסייה הפלשתינאיות, תאונות דרכים לידות ועוד.

במהלך הטקס התעניינו רופאי האוגדה בפרויקט ‘נאמן חיים’ של מד”א שהושק בימים האחרונים והצטרפו. רופאי האוגדה הם מהחלוצים הראשונים בצה”ל המצטרפים לפרויקט החדש של “נאמני חיים” של מד”א אשר הושק לפני מספר ימים ובו מצטרפים בעלי הכשרה רפואית רלוונטית (רופאים, חובשים, חובשים צבאיים וכ”ו), אשר עברו קורס הכשרה של לפחות 20 שעות לשורות הפרויקט החדש של מד”א במטרה להעניק סיוע רפואי ראשוני לאירועים בקרבתם גם בחיים האזרחים. הפרויקט שהחל רק לפני מספר ימים זכה להיענות עצומה עם כ 10,000 נרשמים מאז השקתו לפני כשבוע.

רופאי אוגדת איוש בתחנת מדא באריאל - צילום דוברות מדא
רופאי אוגדת איוש בתחנת מדא באריאל – צילום דוברות מדא

מנהל מרחב ירקון במד”א דורי חיים: “שיתופי הפעולה של מד”א עם גורמי הרפואה של צה”ל בשטח נעשים לאורך כל השנה ומצילים חיים באירועי שגרה וחירום. היום, שיתוף הפעולה מתהדק כשלראשונה כוחות הרפואה באיו”ש צוידו במכשירי מירס של מד”א המאפשרים להם לקבל מידע מידי על מצבי חירום רפואיים דחופים של אזרחים וחיילים כאחד. כוחות הרפואה של צה”ל הפרושים בשטח יוכלו לסייע לכוחות מד”א לתת את המענה הראשוני עד הגעת הצוותים למקום”

סגן אלוף ד”ר עדי לייבה: “העבודה מול מד”א מרחב ירקון בכלל ומנהל המרחב בפרט היא יוצאת מן הכלל. נועם ההליכות של דורי משדר לכל הארגון ומדובר בשיתוף פעולה עם הרבה אהבה והרבה רצון להציל חיים. אנחנו יוצאים היום לדרך בפרויקט מדהים של המירסים. מעתה והלאה כל חטיבה תצויד במכשירי מירס של מד”א. כל אחד מאזין לכוננים במרחבו ואני בטוח שזה יסייע לנו רבות בהצלת החיים בגזרה”.

מנכ”ל מד”א אלי בין: “אני גאה על שיתוף הפעולה הפורה בין מד״א לבין הרפואה בצה״ל שתורם רבות למשימה החשובה של הצלת חייהם של אזרחים וחיילים בכל מקום ברחבי המדינה. פרויקט ‘נאמני חיים’ ממשיך וצובר תאוצה והצטרפותם של רופאי אוגדת איו”ש הינה עוד אסמכתא לכך. אין לי ספק ששיתוף הפעולה הפורה שלנו עם יחידות הרפואה בצה”ל רק הולך ומתחזק ומהווה מכפיל כוח משמעותי במענה לאירועים הרפואיים בשגרה ובחירום.”

חדשות שומרון