מפגינים בצומת תקוע: גופות חיילינו בשבי וגופות מחבלים מוחזרות

מפגינים בצומת תקוע: גופות חיילינו בשבי וגופות מחבלים מוחזרות

כמאה מתיישבים ובראשם ראשי תנועת ‘נשים בירוק’ וראש מועצת גוש עציון מחו נגד האישור שניתן לקיומו של מסע ההלוויה למחבל שביצע פיגוע דריסה בראשית השבוע.

אל צומת עמוס (צומת ה-T) שבמזרח גוש עציון הגיעו כמאה מתושבי האזור ופעילי תנועת ‘נשים בירוק’ למפגן מחאה בעקבות פיגוע הדריסה שהתרחש במקום בראשית השבוע ומופע ההלוויה הרהבתני שערכו לו ברשות הפלשתינית.

צילום באדיבות: נשים בירוק

כזכור, המחבל שביצע את הפיגוע חוסל בידי כוח צה”ל, אולם מערכת הביטחון השיבה את גופתו למשפחתו וזו ערכה לו הלוויה המונית ומדוגללת שלוותה ב”מפגן ניצחון”. את קיומו של מסע ההלויה איפשר הצבא תוך שהוא מונע תנועת יהודים על הציר.

באירוע המחאה נכח גם ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, שאמר: “מסירות נפש הא שתקבע את גורלו של המקום הזה. עם ישראל מסר את הנפש ומוסר את נפשו מדי יום. לדבר הזה אין מחיר. קובעים עובדות ללא מחירים, והעובדה היא שאנחנו כאן לתמיד וכדי ליישם את ה’לתמיד’ הזה עלינו לתרגם זאת לדגל ישראל שמורם גבוה. המדינה צריכה להרים את הדגל שלה ולומר אחת ולתמיד שזה שטח ששייך לה. נתכנן כאן את חיינו כמדינה ריבונית בשטח ריבוני מאז כניסת יהושע בן נון לארץ. אנחנו כאן לתמיד וכדי להיות כאן הריבון”.

ראשי תנועת ‘נשים בירוק’ שארגנה את מפגן המחאה, יהודית קצובר ונדיה מטר, קובעות כי הכוח הצבאי שחיסל את המחבל פעל נכון ובמקצועיות הנדרשת ממנו, אולם הדרג המדיני ובראשו שר הביטחון, אביגדור ליברמן, איפשר את השבת גופתו של המחבל בניגוד להחלטת הקבינט הביטחוני מראשית ינואר 2017.

יהודית קצובר נשאה דברים במהלך הארוע וציינה כי בעוד החמאס מחזיק את גופותיהם של סמ”ר אורון שאול וסגן הדר גולדין ז”ל מתנהלת ממשלת ישראל ברפיסות כאשר היא מחזירה את גופתו של מחבל נתעב למשפחתו. “עלינו להצטרף לקריאת משפחות שאול וגולדין לשינוי המשוואה. החזקת גופות חיילינו צריכה להיות נטל ולא נכס עבור החמאס”.

על כל אלה מוסיפות השתיים וקובעות כי רק החלת ריבונות ישראלית על השטח כולו היא שגדע את תקוות המחבלים לסילוק עם ישראל מארצו, תקווה שהיא הרוח במפרשי הטרור. “ריבונות תבהיר את כוונתנו להישאר כאן לנצח ותעקור את הטרור מהשורש”.

ב’נשים בירוק’ מדווחים כי גורם צבאי בכיר מסר לראשי התנועה כי בכוונת הצבא לשקול מחדש את המדיניות שאיפשרה את קיומה של ההפגנה הערבית שליוותה את הלווייתו של המחבל.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית