מעלה אדומים תחילה

מעלה אדומים תחילה

עצרת ״ממשיכים בדרכם״ להחלת הריבונות של תושבי מעלה אדומים התקיימה היום מול הכנסת בהשתתפות שרים וחברי כנסת מהימין. שר הרווחה, חיים כץ: ״אני עומד כאן ומתחייב אני לעשות כל מה שיידרש שהריבונות תחול על מעלה אדומים.

שר המדע והחלל אופיר אקוניס: ״אני ראיתי בדרך את השלטים של ראשי הממשלות פרס, שרון ובגין שתמכו במעלה אדומים. אנחנו שנמצאים עכשיו בתפקיד תומכים בהחלת הריבונות על מעלה אדומים בהקדם. לא צריך להיות שום ויכוח. מעלה אדומים היא קיר המגן המזרחי של ירושלים״.

הפגנה בעד ריבונות למעלה אדומים.צילום הלל מאיר
הפגנה בעד ריבונות למעלה אדומים.צילום הלל מאיר

ח״כ שולי מועלם: ״הזכות הבסיסית של תושבי מעלה אדומים זה להיות אזרחים שווי זכויות ולכן צריך להחיל את הריבונות במעלה אדומים. 50 שנה אחרי החזרה לשטחי מולדת וכשהיום מנסים לנתק את הקשר לירושלים אנחנו חייבים להתחיל בהחלת הריבונות במעלה אדומים וחייבים לענות בצורה ברורה שהקשר הוא בל ינתק. הגיע זמן ריבונות״

יו״ר שדולת ארץ ישראל ח״כ יואב קיש מהליכוד: ״עכשיו זה הזמן להחלת הריבונות. אנחנו ממשיכים בדרכם של מנהיגי המדינה שהובילו את הציונות לאורך כל שנותיה. עכשיו זה הזמן שלנו להוביל את הציונות. המהלך הזה של החלת הריבונות על העיר מעלה אדומים הוא מהלך הכרחי, ובעזרת הכוחות של כולנו החלת הריבונות על מעלה אדומים תקרה במושב של הכנסתאני אומר לכל הספקנים וגם לאלו שלא חשבו שלא תהיה פה מדינה יהודית ב 48 או המדינה תשרוד ב 67 הגיע הזמן לשים יתד של ציונות ב 2016, יתד של החלת הריבונות. הדבר שהוא בלב הקונצנזוס מעלה אדומים היא מדינת ישראל.

ח״כ אלי כהן מכולנו: ״עם ישראל רוצה את הריבונות במעלה אדומים ואנחנו צריכים לעשות את זה. אנחנו מעבירים הרבה חוקים שעוברים על חודו של קול אחד. זה לא המצב במעלה אדומים. כל המפלגות הציוניות תומכות בהחלת הריבונות במעלה אדומים והריבונות במעלה אדומים תחול״

ח״כ בצלאל סמוטריץ: זה לא קמפיין הצהרתי. זהו מהלך שאנחנו נצליח בו. אנחנו רוצים להחיל את הריבונות במעלה אדומים וזה ריאלי. את העיר ואם הזאת בישראל הגיע הזמן לנרמל. הציונות מתקדמת והרחבנו את הגבולות בירושלים וברמת הגולן וכעת במעלה אדומים זוהי סך הכל התקדמות של הציונות המתיישבת. אנחנו משרתים בצבא משלמים מיסים ורוצים להיות אזרחים כמו כולם ולא סוג ב. נביא את החוק כבר במושב הזה״.

ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל פנה לראש הממשלה ושרי הממשלה: אם 80% מעם ישראל קוראים לכם להחיל את הריבונות אתם מחויבים להקשיב להם. זאת מדינה דמוקרטית ואתם מחוייבים להקשיב לציבור שלכם. אין שום סיבה לא להחיל את הריבונות במעלה אדומים ולהפשיר את הבניה בעיר.

שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים ויו״ר מרכז הליכוד ח״כ חיים כץ: ״אני עומד כאן ומתחייב אני לעשות כל מה שיידרש שהריבונות תחול על מעלה אדומים. מתחייב אני כי יש מדברים ויש עושים. אנחנו בצד העושים ולא נהיה בצד המסבירים, כי מי שמסביר לא מצליח ואני מתחייב להצליח״

ח״כ דוד ביטן יו״ר הקואליציה: אנחנו תומכים ונפעל כדי שהריבונות הישראלית תהיה גם על מעלה אדומים. אין סיבה שמעלה אדומים לא תתרחב ולא ייבנו בתים במעלה אדומים. נעשה את זה למרות הבעיות הבינלאומיות למרות הלחץ האמריקאי. לא צריך לפחד כלל״

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בשדולת החלת הריבונות: ״התשובה למאבק הבינלאומי על ירושלים הוא החלת ריבונות על מעלה אדומים, שתבטיח שירושלים תישאר תמיד מאוחדת ותתפתח. יובל שנים למלחמת ששת הימים וממשלת ישראל צריכה לקבל הכרעה היסטורית.ההתיישבות בארץ ישראל היא לא הבן החורג, אלא הבן הבכור והבכיר של העם היהודי. לא יועצים משפטיים ולא לחצים בינלאומיים יכריעו בסוגיה שמהותית לנו. ”

אבי רואה ראש מועצה אזורית מטה בנימין ויו”ר מועצת יש”ע: “אנחנו כאן כדי לחזק את החיבור בין מעלה אדומים לירושלים. אנחנו כאן כדי לחזק את ראש הממשלה. זהו רגע היסטורי לאחר חמישים שנה שאנחנו כאן בחבלי מולדת, רואים מה קורה בהתפרקות המדינות הערביות סביבנו. עכשיו הזמן לקבל את ההחלטה הנכונה להחיל את הריבונות על מעלה אדומים תחילה. זה לא מעבר לאופק זה ממש כאן, ועכשיו צריך אומץ לב לקבל את ההחלטה הנכונה. מכאן אנו קוראים לראש הממשלה להחיל ריבונות על מעלה אדומים.”

חדשות בנימין כתבה ראשית