מס שבח – כל מה שצריך לדעת!

מס שבח – כל מה שצריך לדעת!

מס שבח – כל מה שצריך לדעת!

המשמעות של מס שבח על קרקע היא מס על רווח ההון שנוצר ממכירה של מקרקעין במדינת ישראל. המס הזה קבוע במסגרת החוק. המס עומד על 25 אחוזים והוא קיים בעת מכירה של נכסים כמו דירות. כמו כן, המס צריך להיות מחושב בהתאם לניכויים וכל אחד יכול להצטרך לשלם מס מעט שונה, כך שיהיה חיוני להתייעץ עם גורם מקצועי כדי שיסייע בנושא.

צריך לדעת לבצע את חישוב מס השבח

אשר ניגשים אל חישוב מס שבח יהיה צריך לקחת בחשבון פרמטרים שונים כמו ניכויים לו זכאי האדם שמוכר את הדירה וזאת לצד היבטים אחרים שיהיו רלוונטיים. כדי לדעת כיצד לפעול בכל הנוגע לכך יהיה חיוני לפנות אל גורם מקצועי כמו חגית גבאי אשר תוכל לסייע מענה כולל ולאפשר לכם להיות בטוחים כי אתם נהנים מכל הניכויים וההטבות שמגיעים לכם בכל הנוגע לתשלום מס השבח.

גובה המס תלוי בשאלה האם הדירה חדשה

היבט נוסף שתצטרכו לקחת בחשבון בכל הנוגע אל מס שבח זה עצם שכל עוד מדובר על מס שבח על דירה שניה, הוא יהיה שונה ביחס לזה של הדירה הראשונה. לפיכך יהיה חיוני מצדכם להיות ערים לכל הפרטים הללו וזאת כדי להימנע מטעויות או בעיות כלשהן שעלולות לצוץ בכל הנוגע לצורך שלכם לשלם את מס השבח.

מס נפרד ממס על מכירת נכסים

בניגוד למקומות אחרים בעולם, בישראל מס שבח הוא מס מיוחד אשר נוצר אך ורק על רווחי מקרקעין וזאת בניגוד למה שנהוג בחו״ל, שם יהיה בדרך כלל מס על מכירה של כל סוגי הנכסים. צריך לקחת בחשבון גם את ההיבט של מס שבח לינארי וזאת לצד כך שתרצו להתייחס לשלל אספקטים נוספים וזאת אם יש לכם עניין להיות בטוחים כי אתם מתנהלים בצורה נכונה וחכמה בכל הנוגע לנושא הזה של תשלום מס השבח.

אז אל תתעכבו עם הנושא ופנו בהקדם האפשרי אל חגית גבאי יועצת מס כדי שתוכלו להשיג בדיוק את המענה בו אתם מעוניינים בכל הנוגע לנושא הזה.

צרכנות