מנדלבליט שוקל להעמיד לדין את הרב יוסף אליצור באשמת הסתה לאלימות

מנדלבליט שוקל להעמיד לדין את הרב יוסף אליצור באשמת הסתה לאלימות

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הודיעה לרב יוסף אליצור, רב מיצהר ופובליציסט שכתב מאמרים שלכאורה מסיתים נגד ערבים כי היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט,  שוקל העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות הסתה לאלימות.

ההחלטה בעניין זה התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לחשוד המשיקות לחופש הביטוי. על פי חומר הראיות בתיק, בתקופה הרלוונטית, שימש החשוד כרב ומורה בכיר בישיבת “עוד יוסף חי” ביצהר, וכן מורה של בני נוער במועצה האזורית שומרון, והיה בעל טור דעה קבוע באתר האינטרנט החדשותי “הקול היהודי”.

בית משפט.צילום עמיעד טאוב
בית משפט.צילום עמיעד טאוב

לטענת הפרקליטות בשניים ממאמרים שפרסם במהלך חודש מאי 2013, הסית החשוד לפעולות אלימות נגד ערבים.ב- 1.5.13, יממה לאחר רצח אביתר בורובסקי ז”ל, תושב יצהר, בצומת תפוח, פרסם החשוד מאמר דעה אשר כותרתו “אסור להתייאש- רק לצמוח יש! דעה”, בו כתב בין היתר את הדברים הבאים: “ישנה תופעה ההולכת ומתרחבת של פעולות שעושים יהודים חמים כנגד האויב. אפשר לראות בכך מעשים נואשים של ציבור שנדחק לפינה, אבל מי שיתקרב יבחין כי מדובר בניצנים של ציבור הולך וגדל שלוקח אחריות על בטחון היהודים. אחרי הירצחו של הקדוש, אביתר בורובסקי הי”ד, התבצעו פעולות שונות ברחבי הארץ. הפעולות כוונו בעיקר כנגד האוכלוסיה הערבית, המחפה על פשע… העיקר הוא שהולך ומתרקם ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי….. הפעולות הללו אינן נובעות מייאוש; הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על ידי ציבור חדש. במעשים הללו מתחילים להתבטא היהודים המפוכחים, אלה שמבינים שהיהדות היא עיקר הקיום שלנו פה. המעשים הללו הם ניצנים ראשונים של אמון יהודי, ערבות הדדית, ודאגה לשלום היהודים בארץ ישראל ובעולם…”.

ב- 28.5.13, ערב יום השלושים לאבלות על רצח בורובסקי ז”ל, פרסם החשוד מאמר דעה אשר כותרתו “איך “לתפוס” את מבצעי תג מחיר- דעה”, בו כתב בין היתר את הדברים הבאים: “אני לא בא להמעיט בכישרונותיהם של מבצעי “תג מחיר” האלמוניים, וביכולת המבצעית שלהם. ובכל זאת- דומני שהסיבה לכשלון המהדהד של כוחות הביטחון בתפיסת אלה שמבצעים מה שהם מכנים “תג מחיר” קשורה גם- אם לא בעיקר- לשלל הביטויים שדוברים בתקשורת ובמערכת הפוליטית נוטים להוסיף לדיון בשאלה. למשל: “כיצד יתכן שכוחות הביטחון לא מצליחים לתפוס את קומץ הקיצונים שמבצעים את המעשים המתועבים הללו?”. הנה, במשפט הזה הכניס הדובר הנכבד הנחת יסוד: המעשים הללו מתועבים, לא מובנים, אין בהם שום הגיון. ממילא- ברור שמדובר בקומץ קיצונים והזויים, וכיצד יתכן שכוחות הביטחון אינם מתמודדים עם קומץ שכזה? …..אותם כוחות שבשם התפיסה המבינה את הצד הערבי הרצחני מחליטים “להכיל” את הרצחנות הערבית ולהפקיר את חיילי צה”ל למשיסה וקלס יומיומיים- אותם אנשים פשוט לא מסוגלים להאמין שהצד היהודי מוכרח להתקומם.

הם לא מסוגלים להבין שכאשר מתייחסים בסלחנות מופלגת לאלימות של בני הנכר ודורכים על הציבור היהודי- יוצרים ציבור הולך וגדל שמבין שהוא מוכרח לעשות מעשים כדי להתגונן מפני הרשעות המאיימת על היהודים בארץ ישראל. אולי מעטים מבצעים בפועל את המעשים המדוברים- אבל רבים יותר ויותר מבינים את המעשים הללו, ומרגישים שטוב שיש מי שעוד לב חם בו לבעור כנגד העוול והרשעות, נגד ה”הכלה” וה”סובלנות” שנותנים עוד ועוד כח ותחושת נצחון בידי הצד הרצחני והאלים…”

“….. המעשים הללו, שנולדים מחום ומערבות הדדית של יהודים, אינם התכלית (גם אם בהחלט אפשר להבין אותם במציאות הנוכחית). בסופו של דבר איש אינו רוצה לחיות באנרכיה, וגם אם יש זמן שבו נאלצים לחיות לפי חוק הג’ונגל ולהראות לרשעי אומות העולם שגם במשחק הזה יהודים יכולים לשחק…”

מהפרקליטות נמסר כי החשוד יוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים בפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), ככל שיחפוץ בכך, ולאחר מכן תתקבל החלטה סופית של היועץ המשפטי לממשלה בעניין.

חדשות שומרון