מטה בחירות של דונלד טראמפ נפתח בקרני שומרון

מטה בחירות של דונלד טראמפ נפתח בקרני שומרון

במפלגה הרפובליקנית בונים על הציבור הדתי ועל תושבי יהודה ושומרון, ופתחו מטה בחירות ראשון בקרני שומרון.ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן (ליכוד), הגיע לברך והביע תמיכה במפלגה ובמועמדה לנשיאות. 

על רקע התחזקותו בסקרים של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה”ב, דונלד טראמפ, פתחה המפלגה הרפובליקנית בישראל מטה בחירות חמישי – הפעם מעבר לקו הירוק: המטה ממוקם ביישוב קרני שומרון, כאשר במהלך החודש ינדוד המטה בין יישובי השומרון השונים.בנוסף צפוי להיפתח בימים הקרובים מטה נוסף בגוש עציון, לצד המטות שכבר נפתחו בערים כמו ירושלים, תל-אביב, מודיעין, רעננה ובית שמש.

במקביל מתכוונים במפלגה להתחיל בשבוע הבא במאמץ מרוכז מול הבוחרים הצעירים בישראל, בעלי אזרחות אמריקנית, ולקרוא להם להתגייס ל”שירות מילואים” ולהירשם בימים הקרובים כדי שיוכלו להצביע בבחירות לטובת מדינת ישראל. “הפעם ההצבעה היא באמצעות האינטרנט, ולא צריך לצאת מהבית” מסבירים במפלגה, “צריך להשקיע עכשיו כמה דקות כדי שב-4 השנים הבאות יהיה למדינת ישראל גב אמריקני איתן”.

מטה טראמפ בקרני שומרון.צילום יחסי ציבור
מטה טראמפ בשומרון.צילום יחסי ציבור

במפלגה החליטו להקים את המטה בשל הריכוז הגבוה של בוחרים ביהודה ושומרון, שרובם המכריע נוטים לטובת טראמפ והמפלגה הרפובליקנית. חלק משמעותי מתקציב המפלגה מושקע בציונות הדתית ובמתיישבים ביהודה ושומרון. “הבוחרים האמריקנים, ובפרט אנשי הימין, חוששים שקלינטון תמשיך את המדיניות של אובמה לעוד 4 שנים” אמרו בכירים במפלגה, “יש הפעם רק מועמד אחד שייתן גיבוי מלא לממשלת ישראל ויהיה קשוח עם האויבים שלנו, וזה טראמפ”.

יו”ר המפלגה בישראל, עו”ד מארק צל, ציין כי “המטרה היא להרחיב את המגע עם ציבור הבוחרים ולהזכיר לכולם שהם חייבים להירשם עכשיו כדי שיוכלו להצביע. ישנה התעוררות גדולה מאד בשטח בזכות הקמפיין המאסיבי, כאשר הרוב המוחלט של הבוחרים חוששים מהילארי שאחראית בין היתר להקפאת הבניה בירושלים ולהתקפלות מול איראן”.

אסטרטג קמפיין הבחירות של המפלגה הרפובליקנית, צביקה ברוט, ציין כי “פתיחת המטה בשומרון היא אמירה ברורה וחד משמעית: אנו נגיע לכל בוחר אמריקני שמתגורר במדינת ישראל, ורוצה לממש את זכותו הדמוקרטית ואת חובתו האזרחית. הבוחרים האמריקנים אוהבים את אמריקה ואוהבים את ישראל, והם תומכים בטראמפ כי לדעתם הוא המועמד היחיד שיתמוך בישראל וישקם את הקשר האסטרטגי בין שתי המדינות”.

בטקס חנוכת המטה היתה נציגות גם למפלגת השלטון בארץ: ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן (ליכוד), הגיע לברך והביע תמיכה במפלגה ובמועמדה לנשיאות. דגן ציין כי “כל בעל זכות הצבעה צריך להירשם עכשיו כדי שיוכל להשפיע על דמותו של הממשל הבא, כדי שיתמוך במדינת ישראל”.

בנוסף הצטרפה למטה גם המשנה לראש לשכת עורכי הדין וחברת מועצת אלקנה, אפרת רוזנבלט, שתהיה אחראית על ריכוז עורכי הדין הישראלים-אמריקנים.

במקביל הוצגו במהלך האירוע נתונים המצביעים על תמיכה משמעותית במפלגה הרפובליקנית בקרב המצביעים בישראל, בין היתר במדינות המתנדנדות בראשן פלורידה.

חדשות שומרון כתבה ראשית