מחסור במוסדות חינוך במעלה אדומים

מחסור במוסדות חינוך במעלה אדומים

דיון בכנסת בעקבות פניות הורים לתלמידים מהמגזר החרדי שהתלוננו על כך שהם נאלצים להסיע את ילדיהם למוסדות חינוך בירושלים בשל מחסור במבני חינוך במעלה אדומים. 

יו”ר ועדת החינוך, ח”כ יעקב מרגי אמר  בדיון בוועדת החינוך כי על ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל לספק את צורכי החינוך של כל תלמידי עירו.

הח”כ לשעבר נסים זאב, השתתף בדיון ואמר כי ראש העירייה מתעלם מפניות המגזר החרדי. “האיש הזה בוכה שהעיר מזדקנת ובעצם הוא עושה למגזר שלם גירוש שקט. אנחנו לא מוכנים להיות יותר אסקופה נדרסת ואנחנו לא סוג ב’ במעלה אדומים. אנחנו דורשים את הזכויות של הילדים הללו”.

הדיון. קרדיט: דוברות הכנסת.

שחר שמיר, תושב העיר מחה על יחסו של ראש העיר: “אני תושב העיר ומשלם ארנונה ורוצה חינוך טוב לילדי בתוך העיר. אנשי ראש העיר אמרו לו במפורש  “שלא חייבים לתת לי את החינוך שאני רוצה. ראש העיר אמר שהוא לא רוצה שתהיה לו בעיר בית שמש או גבעת זאב, אבל אני רוצה שתהיה לילד שלי זכות ללמוד במעלה אדומים”.

אב נוסף תושב העיר סיפר שהוא מסיע את ילדיו במשך 12 שנים למוסדות חינוך בירושלים. “יש לנו הוצאות כספיות גדלות והילדים מאוד עייפים מכל הנסיעות.  אנחנו רוצים להישאר בעיר הזאת ואני רוצה לגור בעיר מעורבת”.

אייל פישטר, חבר מועצת העיר אמר “יש לנו עוד גנים חרדים בעיר והם לא מלאים”.

ממשרד החינוך נמסר ש”השימוש במוסדות חינוך שלא על פי ייעודם אינו מקובל עלינו בכלל. אין שום הצדקה לכך שמבנה פנוי ישמש לצרכים אחרים שאינם חינוכיים. זו מצב לא תקין”.

שושנה וייס המפקחת על הגנים במעלה אדומים: “אין מענים לציבור החרדי בעיר – הבעלויות והעמותות משתדלות לתת את המיטב אבל הרשויות לא נותנות להם מענה. הם פוגעים בילדי העיר שלהם”.

אסתר אטיאס, מפקחת כוללת על בית הספר, תיארה את בית הספר בעיר: “מדובר ב- 200 ילדים שלומדים בתת תנאים בשנת 2017”.

בתום הדיון הגיעה ועדת החינוך למסקנות הבאות: הוועדה מבקשת מעיריית מעלה אדומים להזמין בהקדם את הנהלות מוסדות החינוך החרדים בעיר לישיבת עבודה להיערכות לפתיחת שנת הלימודים תשע”ח, ולהגיש לוועדה תכנית מפורטת כיצד העירייה מתמודדת עם סיפוק צרכי החינוך החרדי בעיר בתנאים ניאותים. עוד דרש יו”ר ועדת החינוך מראש העירייה להתעשת ולספק לכל התלמידים בעיר את צרכי החינוך המתאימים והדרושים שלהם. כמו כן דרש ממשרד החינוך להגיש לוועדה בתוך שלושה שבועות, רשימה של מבני חינוך בעיר שאינם משמשים למטרתם. יו”ר הוועדה מרגי קרא לשר החינוך לא להיענות לדרישות ראש עיריית מעלה אדומים כל זמן שראש העיריה לא יספק את הצרכים לחינוך החרדי.

כתבה ראשית