מועצת יש”ע:”כולנו ניצבים יחד עם מערכת הביטחון ברצון להביא את האשמים לדין”

מועצת יש”ע:”כולנו ניצבים יחד עם מערכת הביטחון ברצון להביא את האשמים לדין”

בעקבות אירוע כפר דומא והחקירות מפרסמת מועצת יש”ע עמדה ברורה ומפתיעה בעלון יש”ע שלנו.בדבר המערכת מטעם מועצת יש’ע נכתב:”מדובר באירוע חמור מאין כמוהו, אשר מסוכן במידה רבה לחברה הישראלית ולהתיישבות ביהודה ושומרון”.
”אירוע הרצח בדומא הותיר אחריו שאלות רבות שהתשובות עליהן עדיין אינן בנמצא. חשוב לזכור כי דרכנו היא דרך האמת וערכינו הם ערכי היהדות שעל ברכיה  גדלנו. ללא קשר לתוצאות חקירת החשודים, יש לומר בקול ברור שכולנו ניצבים יחד עם מערכת הביטחון ברצון להביא את האשמים לדין, עכשיו או בעתיד”. כך נכתב בעלון יש”ע שלנו שמפיצה מועצת יש”ע.

”אין צורך להכביר במילים על הרצח שהתרחש בכפר דומא לפני כחמישה חודשים. קצרה היריעה מלהכיל את מסכת השמועות אותה כולנו שמענו בשבועות האחרונים על חקירת השב”כ ועל ההליך החקירתי אותו עוברים החשודים. כמובן שבזמן כתיבת שורות אלה איננו יודעים האם מערכת הביטחון הצליחה להשיג תוצאות כאלה או אחרות מהחקירה האינטנסיבית אותה עוברים מספר עצורים, ואיננו יודעים פרטים מאומתים על החקירה עצמה”.

עלון ישע שלנו של מועצת יש
עלון ישע שלנו של מועצת יש

”בכל מקרה שלא יהיה, את הדבר הבא חשוב לומר – במידה ואכן החשד אותו מנסים לאמת  בימים אלה נכון, מדובר באירוע חמור מאין כמוהו, אשר מסוכן במידה רבה לחברה הישראלית ולהתיישבות ביהודה ושומרון. הפרסומים מהעבר מציגים תמונה של קבוצה קטנה ששמה לה למטרה לפגוע במדינת ישראל ולקעקע את יסדותיה. מיותר לציין שההתיישבות כולה יחד עם כל אזרחי מדינת ישראל מוקיעים מעשים או רעיונות הבאים לפגוע במדינת ישראל, מימין או משמאל. באותה מידה על כל החברה הישראלית לעמוד מאחורי מערכת הביטחון בבואה להביא לדין את המתכננים והמבצעים של פעולות אלו או של פגיעה באזרחים חפים מפשע”.

”אנו חיים בעולם מורכב, כשהיינו ילדים לא היה לנו נעים לשמוע את זה, היה בזה מעין התנשאות של מבוגרים. כיום, כשאנו מבוגרים, אנו יודעים שאין במציאות שחור או לבן, אלא הכל מורכב ומסובך הרבה יותר מהנראה לעין. לפעמים ישנו בלבול בחלק מהציבור שלעיתים מתקשה לדייק את ההבחנה בין חשיבותה של המדינה ושלוחותיה לבין הדרוש תיקון בתוך אותה מערכת בעצמה. דווקא במציאות כזאת יש להעמיד את הערכים והמוסר של עם ישראל ולהציב לעצמנו קווים ברורים. גם אם יש לנו ביקורת נדע לומר אותה באחריות ובמטרה לחזק את מערכת הביטחון,  ומאידך נעמוד באומץ על עמדותינו היהודיות והמוסריות  . אין כאן סתירה כלל וכלל”.

”הערכים בהם אנו מאמינים, ערכי התורה ובראשם “לא תרצח” וערכיו של עם ישראל, צריכים להיות נר לרגלנו בתוך החשכה שאנו נמצאים בה כיום. דווקא היום, כשהמצב נראה רע ויש חושך מסביבנו, עלינו לפעול בשיקול דעת ולא לשכוח את הערכים שלנו. המציאות יכולה להשתנות בכל רגע ולעיתים אנו עוברים סערות גדולות ונראה כי איננו רואים את האמת. אלו ימים בהם חשוב לשמור על בסיס ערכי ואמוני חזק ולא לתת לאף רוח לטלטל אותנו”.

”דרכנו בהתיישבות בפרט ובארץ ישראל בכלל היא ארוכה ומורכבת, ישנם משברים, ירידות ועליות. אולם עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. למרות הכל, אנחנו מאמינים ופועלים כדי שנמשיך לבנות ולחיות כאן במדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו. אנו מלאי ביטחון שהאמת תצא לאור ובסופו של הלילה השמש תאפיל על החושך”.

 

חדשות בנימין חדשות שומרון