מועצת בנימין מתריעה: הפקרות בטחונית ביישובי עוטף ירושלים

מועצת בנימין מתריעה: הפקרות בטחונית ביישובי עוטף ירושלים

במכתב בהול לפני עתירה לבג”ץ מועצת בנימין מתריעה מפני סכנה בטחונית והפקרת אלפי משפחות. ראש המועצה ישראל גנץ: “האחריות חייבת לחזור לצה”ל”

בשעתו הוחלט כי יישובים שהוגדרו כעוטף ירושלים ייצאו מאחריות צה”ל ויעברו לאחריות משטרת ישראל ומשמר הגבול. ראש המועצה האזורית בנימין מתריע כבר למעלה משנתיים כי תפיסת הבטחון הזו אינה מתאימה לסוג האיומים בשטח ולדבריו משטרת ישראל טובה בדבריו רבים, אך לא בהחזקה בטחונית של גזרה באיו”ש.

לאחרונה מפקד עוטף ירושלים של המשטרה השעה את רבש”ץ היישוב ענתות מתפקידו בלי למנות לו מחליף ובלי להודיע למועצה או ליישוב, ולמעשה אין איש בטחון שיכול להחזיק את האבטחה ביישוב. עד כה, מספר שבועות אחרי המקרה, לא מונה רבש”ץ מחליף וגם פתרונות נוספים אותם דרשה מועצת בנימין כמו אישור להפעלת כיתות כוננות בהתנדבות לא מתקדמים.

משכך, שיגרה כעת המועצה מכתב התראה לשרי הבטחון ובטחון הפנים וכן לצמרת מערכת הבטחון ובה כתבה “חרף העובדה שלאורך השנים ביטחון היישובים היה בסמכות המשטרה, בפועל מערכת הביטחון הלכה והצטמצמה, תוך צמצום למינימום אחריות מצד משטרת ישראל. משמעות החלטה זו הינה הלכה למעשה הפקרה של חיי אלפי התושבים המתגוררים במקום והותרת היישובים ללא כל הגנה”.

לפני חודש פנה ראש המועצה ישראל גנץ במכתב רשמי למפקד מחוז י-ם במשטרה, ניצב דורון תורג’מן ודחק בו למצוא פתרונות הנוגעים להכשרת רכזי הבטחון ביישובים המדוברים בהם יישובי גוש אדומים, המפעילים כיתות כוננות, שכרגע בעקבות ההחלטה לא מאוישות והמצב מסכן את חיי התושבים.

מוריה בן עטר, אם לחמישה ותושבת גוש אדומים, מתייחסת לשינוי שנכנס לתקוף השבוע במסגרתו הופחת תקן של שני תפקידי בטחון בגוש אדומים: “בבת אחת הודיעו לנו שהשמירה בכניסה לישוב תיפסק ועמדת השמירה ננטשה. בגוש אדומים מתגוררים למעלה מ10,000 תושבים ותושבות, משפחות שומרות חוק, משרתי מילואים ומשלמי מיסים – כמו כל משפחה אחרת.
בגלל זריקת אחריות וחוסר יכולת להחליט, נפלנו בין הכיסאות, ובפועל, המדינה הפקירה אותנו. הגיע הזמן שיתנו לנו פיתרון בהקדם האפשרי. לא משנה מי – העיקר שישמרו על החיים שלנו”.

סגן ראש המועצה האזורית בנימין, רפול אנגל: “אנו נלחמים בהחלטה המוטעית של משטרת ישראל מזה כחודש ולא נרפה עד שהביטחון יוענק לתושבי גוש אדומים ולצוותי האבטחה ביישובים. יש לנו האחריות להבטיח לתושבינו לקיים שגרת חיים בבטחון. ונדרוש מבית המשפט להתערב.”

ביטחוני חדשות בנימין חדשות מקומיות כתבה ראשית פוליטי