כנס חירום לטיפול בשריפות הפסולת

כנס חירום לטיפול בשריפות הפסולת

כנס חירום כנגד תופעת שריפות הפסולת הפיראטיות ברחבי המדינה נערך בהשתתפות נציגי המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה, ראשי רשויות, חברי כנסת ותושבים. במהלך הכנס נחשף כי המשרד להגנת הסביבה במו”מ מתקדם עם משרד האוצר להעברת תקציב לתכנית לאומית הכוללת שינויי חקיקה לטובת המלחמה בשריפות הפסולת.

על רקע שריפות הפסולת הפיראטיות המשתוללות חדשות לבקרים ברחבי הארץ, התכנסו הבוקר במועצה האזורית לב השרון חברי כנסת, ראשי רשויות, נציגי המשרד להגנת הסביבה,המשטרה הירוקה ותושבים ל’כנס חירום’ בנושא. את הכנס פתח מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר בהציגו נתון קשה על פיו יותר מ 2000 אנשים מתים בשנה מזיהום אוויר בישראל. לדבריו, התופעה מוכרת וידועה וכי קיים קושי בטיפול בה כתוצאה מהיעדר חקיקה מתאימה ותקצוב ראוי. עוד ציין המנכ”ל כי המשרד להגנת הסביבה במו”מ מתקדם עם משרד האוצר להעברת תקציב לתכנית לאומית הכוללת שינויי חקיקה לטובת המלחמה בשריפות הפסולת.

“שריפות הפסולת הפיראטיות זו מכת מדינה. 2200 איש נהרגים מזה בשנה. אנחנו חייבים לפעול. לצערי נושא שריפות פסולת הוא המקום שאנו בפיגור הגדול ביותר מבחינת הכלים שעומדים לרשותנו. הפעלנו כבר עכשיו מבצע בכוחות הדלים שיש לנו כדי להיות יותר בשטח”, אמר דנציגר. “זו משימה שאחריות שלנו היא לפתור אותה. התקציבים נמצאים, יש תכנית, קימתי פגישות עם שר האוצר ואנו חייבים לוודא שבישיבת הממשלה לאישור התקציב ב 11 בינואר זה עובר ואחכ בכנסת. זה חייב להיות ברור לכולם שהעניין לא סובל דיחוי וזה תפקידם גם של הציבור וראשי רשויות וכשאני מנסה להעביר את התקציב יש לי רוח גבית מכם. המאבק הכרחי ומכת מדינה בואו יחדיו נפעל לפתור את הבעיה הזאת” הוסיף. 

צילום באדיבות : אדווה כהן

ראש מועצת אורנית, שהשתתף גם הוא בכנס אמר: “זה פיגוע לטווח ארוך. פלשתינאים שמים צמיגים חומרי הדברה מציתים והולכים. זה פיגוע וצריך שכולם יבינו את זה. בניגוד לאבן שפוגעת בבודדים זה פוגע באלפים. בסיום הכנס שאל ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל את עשרות הנוכחים באולם תוך כמה זמן לדעתם תגיע המשטרה לכבות שריפת פסולת פיראטית בפאר הירקון בת”א – התשובות היו ברורות ועוררו זעם בקרב הנוכחים. “באמת, למה תושבי כוכב יאיר לא זוכים לאכיפה ראויה על ידי המשטרה ורשויות החוק באותו האופן שבו זוכים תושבים במקומות אחרים בארץ?”, התפרץ לעבר סגן השר אחד מתושבי הישוב.

עמיר ריטוב, יו”ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצה אזורית לב השרון שיזם ואירח את הכנס: “נוסף על כך ששריפת פסולת חקלאית מהווה עבירה חמורה על החוק, מדובר בתופעה שמהווה נזק תברואתי ובריאותי חמור. לא מדובר רק בריח הלא נעים הנגרם כתוצאה משריפת פסולת חקלאית, אלא בהרבה מעבר לכך. אותה פסולת חקלאית מכילה חומרי הדברה, פלסטיק וחומרים מזיקים נוספים הגורמים להתפשטותן של מחלות וזיהומי קרקע, מים ואוויר, הפוגעים בכלל הציבור. האחריות לאכיפת התופעה החמורה מוטלת על כתפי המשרד להגנת הסביבה ועליו לפעול באופן תקיף ועקבי על מנת למגר זאת, החל מחינוך סביבתי נכון ועד אכיפת החוק באופן תקיף על ידי רשויות החוק. לא ניתן יד לנזק התברואתי ולמחדל להמשיך להתקיים. אני קורא לשר אלקין להתערב באופן אישי ולפעול על מנת להפסיק באופן מיידי את התופעה הרת האסון שפוגעת בחייהם ובבריאותם של אלפי תושבים ובהם הילדים בגני הילדים בשרון”

חדשות שומרון כתבה ראשית