כל מה שצריך לדעת על ניהול מגדלים 

כל מה שצריך לדעת על ניהול מגדלים 

אם בעבר ועד הבית היה תפקיד של אחד השכנים והוא עשה את התפקיד בהתנדבות וללא מקצועיות מיוחדת, היום במיוחד בבניינים גדולים, במגדלים, כבר לא מדובר בניהול ועד בית חובבני אלא מדברים על פניה אל חברת ניהול ועד בית או ניהול מגדלים. ככל שהבניין גדול יותר ויש יותר דיירים ויותר דירות יש נטייה גדולה יותר לפנות אל גורם חיצוני כמו חברת ניהול נכסים שתנהל את הבניין.

הסכמה של השכנים

מומלץ שהשכנים יהיו בעד שימוש בגוף חיצוני שמנהל את הבניין. ברוב המגדלים השכנים מרוצים מאוד מזה שדווקא גוף חיצוני מנהל את הבניין. היום זו תקופה שלרוב האנשים אין זמן ורצון לנהל ועד בית. במיוחד במגדלים זאת עבודה קשה ומרובה בגלל גודל הבניין. לכן מומלץ לפנות לחברת ניהול מגדלים. כאשר אתם בוחרים לחברת ניהול מגדלים חברה כזו תשמור על הבינין מתוחזק היטב וכך ערך הנכס יישמר.

איך פניה לחברת ניהול תתבצע?

כאשר יש עשרות ומאות דיירים לא ניתן שכל דייר יהיה מעורב בבחירת חברה לתחזוקה של מגדלים. לכן הדיירים צריכים לבחור נציגים שהם יבחרו את חברת הניהול של המגדל שלכם. כדאי שהאנשים מהנציגות יבינו מעט בתחום. כאשר תיבחר חברת ניהול מגדלים ייחתם עם חברת הניהול הסכם לכך שהניהול של תחזוקת הבניין יתבצע על ידי חברת הניהול. הנציגות שנבחרה בין הדיירים תצטרך לפקח ולהשגיח על עבודתה של חברת הניהול.

מגוון שירותי ניהול בניינים

ניתן ללמוד יותר על החוקים של ניהול בתים משותפים מחוק הבתים המשותפים ומההנחיות שמפרסמת האגודה לתרבות הדיור. כל חברת ניהול נותנת לכל בנין שירותי ניהול אחרים.  לעתים חברת אחזקת המבנה נדרשת שירות של שמירה בכניסה או בלובי. לרוב יש צורך בתחזוקה וניקוי של השטחים המשותפים. יש בניינים שיש להם בריכת שחיה או חדר כושר. את המתקנים האלה צריך לתחזק. את כל הפרטים האלה צריך לסכם עם חברת אחזקת מבנים. יש כמובן צורך גם בשירותי גינון בשטחים ירוקים מסביב לבניין. יש פרויקטים תקופתיים שיש לעשות בבניין, כמו למשל סיוד של הגג או תיקונים במערכת החשמל והמים.

צרכנות