יו”ש: מעצר חשודים בסחר בזהב בשווי של למעלה מחצי מיליארד ש”ח

יו”ש: מעצר חשודים בסחר בזהב בשווי של למעלה מחצי מיליארד ש”ח

 במבצע מעצרים רחב משטרת ישראל עצרה  19 חשודים שעסקו על פי החשד בסחר בזהב מתחומי יו”ש לישראל ובחשד להלבנת הון והעלמת מסים בשווי של למעלה מחצי מיליארד שקלים.

משטרת ישראל מובילה אכיפה נחושה בשיתוף רשויות אכיפה נוספות, כנגד תופעות פשיעה כלכליות, תוך קידום שרשרת טיפול אפקטיבית, הכוללת חשיפת העבירות, חקירתן, איסוף ראיות והעמדה לדין.

במהלך השנה האחרונה הובילה משטרת ישראל חקירה סמויה בשיתוף חקירות מכס מע”מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המיסים שבמסגרתה עלה כי סוחרי זהב מישראל היו רוכשים זהב מסוחרים מרמאללה, מעבדים אותו במפעלים, יוצרים תכשיטים ובסיום התהליך היו מייצאים את הזהב לחו”ל.

צילום באדיבות דוברות המשטרה

על פי חומרי החקירה שנאספו עד כה עלה כי במהלך שנתיים החשודים העלימו מיסים והלבינו הון באמצעות תיעוד מזויף תוך שימוש בכיסוי חשבונאי פיקטיבי של חברות קש וחברות קיימות והכל במטרה להונות את רשויות המס, להעלים הכנסות ולהלבין הון, היקף העבירות נאמד בכחצי מיליארד ₪.

כאמור, הלילה, עם מעצרם של החשודים הפכה החקירה לגלויה, בפעילות מבצעית מתוכננת ובשיתוף כוחות צה”ל מחטמ”ר בנימין, נעצרו 19 חשודים, מתוכם 15 תושבי מרכז הארץ והצפון, שני חשודים תושבי מזרח ירושלים ושני חשודים פלסטינים תושבי רמאללה.

במהלך הפעילות נתפס רכוש רב הכולל: המחאות, תכשיטי זהב, עשרות שעוני יוקרה, כסף מזומן רב בערך של מיליון ₪, נתפסו 22 כלי רכב אשר שימשו את החשודים ובנוסף נתפס חומר החשוד כסם.

החשודים נחקרים בשעה זו ביחידה המרכזית במחוז ש״י של משטרת ישראל ובהמשך צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

צילום באדיבות דוברות המשטרה

החקירה בעיצומה.

משטרת ישראל שמה לה למטרה למגר את הפשיעה ולצורך כך עובדת בשיתוף פעולה עם רשויות המס לטפל ולחקור עבירות כלכליות בנחישות ובמקצועיות, תוך שימוש בכלל האמצעים המתקדמים העומדים לרשותה.

חדשות שומרון כתבה ראשית