יוצאים לדרך: המדריך המלא לרכישת רכב ראשון – מה מתאים לך?

יוצאים לדרך: המדריך המלא לרכישת רכב ראשון – מה מתאים לך?

הגיע הרגע… החלטתם לראשונה לקנות רכב, ואתם תוהים כיצד לבחור. איך תדעו על מה לשים דגש כדי למצוא את הרכב שישרת אתכם על הצד הטוב ביותר וייתן מענה לכל הצרכים שלכם. במאמר זה ננסה לתת לכם הדרכה באשר לנקודות חשובות שיוכלו להוביל אתכם לבחירה חכמה ומוצלחת של הרכב האידיאלי בעבורכם!

תכנון נכון

הצעד הראשון לאחר שנופלת ההחלטה בדבר קניית רכב הינו התכנון הנכון מבחינה פיננסית. קניית רכב היא לא עניין של מה בכך. המחיר הוא לא נמוך כלל ומלבד ההוצאה הראשונית הרכב מביא עמו הוצאה קבועה ומתמשכת לכל אורך הדרך. ולכן כאשר עומדים לחלק את התשלום לרכב למס’ תשלומים יש לבדוק היטב האם תוכלו לעמוד בתשלומים הללו שהם ככל הנראה לא ההוצאה היחידה החודשית הקבועה שלכם. לכן חשוב מאוד לבדוק מה התקציב העומד לרשותכם וכמה אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם בעבור רכב. אף אם תקנו אותו במחיר מבצע רכב שווה במיוחד.

צילום עמיעד טאוב
צילום עמיעד טאוב

כיצד תבחרו את הרכב שלכם?

השאלה כיצד לבחור את הרכב  מתוך מבצע רכב הינה שאלה חשובה ביותר. לא כל אחד הוא מקצוען מספיק כאשר מדובר בכלי רכב. אז בין אם מצאתם את הרכב בלוחות רכב שונים המתפרסמים בעיתונים ובין אם מצאתם אותו בפרסום באינטרנט – בטרם תחליטו על מה בדיוק אתם הולכים, חשוב מאוד לעשות כמה דברים:

 

בדיקת הרכב במוסך – אין לקנות רכב מבלי לקחת אותו קודם כל לבדיקה במוסך. וחשוב מאוד מאוד שהבדיקה תתבצע רק במוסך מורשה. זכרו, ייתכן מאוד שבעל הרכב שעומד למכור לכם את הרכב הינו אדם אדיב מאוד וגם נחמד. הוא מדבר יפה ובחביבות משכנעת. אך כל זה לא יכול להוות בשום אופן אסמכתא שתהווה כשקיפות מלאה למצב האמתי של הרכב. לגבי הבעיות שהוא אולי סוחב עמו ועוד. ולכן כאשר אתם עורכים בדיקה מקיפה במוסך מורשה זה יכול לחשוף את כל הבעיות והמידע שיש על הרכב.

בדיקת מרחק – חשוב מאוד לבדוק גם מה הקילומטראז’ של הרכב אותו אתם עומדים לרכוש. כלומר כמה קילומטרים הוא הספיק לנסוע עד ליום שהוא הגיע לידכם. כדאי מאוד שתדעו שככל שלרכב יהיה קילומטראז’ קבוע שהוא ביחס לשנת הייצור של הרכב, בהשוואה לכך יש להוריד לכם את מחיר הרכב ממחיר המחירון שלו.

בדיקה במשרד הרישיון – אם הציעו לכם מבצע רכב של טויוטה או של כל רכב אחר, חשוב מאוד שתבדקו האם אין על הרכב עיקולים או שעבודים.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה – כאשר מדובר בקניה כל כך משמעותית שתיתן את אותותיה על המצב הכלכלי שלכם לאורך זמן, חשוב ביותר לבדוק היטב את כל ההיבטים ואת כל מה שכרוך בקניית הרכב. כדי שאכן תהיו מרוצים מהקניה והרכב אכן ישמש אתכם לאורך זמן תוך כדי נתינת מענה מושלם לכל הצרכים הספציפיים שלכם.

 

 

צרכנות