יוסי דגן בוועידת הנדל”ן באילת: “עלייה של 50% במספר היתרי הבנייה בשומרון ב 5 השנים האחרונות”

יוסי דגן בוועידת הנדל”ן באילת: “עלייה של 50% במספר היתרי הבנייה בשומרון ב 5 השנים האחרונות”

לראשונה, קיימה השנה וועידת הנדל”ן המרכזית באילת, פאנל בנושא הזדמנויות הנדל”ן ביהודה ושומרון. “למרות הגדילה העצומה המחירים ממשיכים לעלות”

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון חשף בכנס לראשונה את נתוני היתרי הבנייה בשומרון ואמר: “אחד הסימנים המובהקים לשינוי שחל ביו”ש ולהבנה של יותר ויותר משקיעים שהשומרון הוא לא הדבר הבא אלא הדבר הזה הוא מספר היתרי הבנייה שעלה באופן משמעותי בשנים האחרונות.

דגן חשף כי מספר היתרי הבנייה עלה בשומרון ב 50% ב 5 השנים האחרונות. עם זאת ציין דגן כי על אף מספר היתרי הבנייה הגדול, מחירי הבתים בשומרון עלו בעשרות אחוזים ב 5 השנים האחרונות וחלקם אף הכפילו את עצמם. לדבריו: “הדבר הזה קורה מכיוון שעף אף העלייה במספר היתרי הבנייה הביקוש עדיין גדול מההיצע. המשמעות היא שאם מדינת ישראל הייתה מורידה חסמים ומאפשרת בנייה בשומרון כפי שהציבור מעוניין ורוצה הגידול בשומרון לא היה עומד על 9% בשנה כפי שקורה היום אלא אף על 30% והשומרון היה מוזיל את מחירי הדיור במרכז הארץ”.

“הנדל”ן ביו”ש הוא לא הדבר הבא. הוא הדבר הזה” אומר דגן, יהודה ושומרון הפך לא רק למקום לעשות בו ציונות אלא גם להשקעה נדלנית לכל דבר ועניין”.

עבודת הקמת פרויקט קדם על יד היישוב אבני חפץ. צילום: יחצ

בפאנל שהובילו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש המועצה האזורית בנימין – ישראל גנץ השתתפו שי רינסקי מנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה, אבי דויטש – בעלים קרן אקספו, אביעד כספי שותף ומנהל תובנה, דרור אוהב ציון מנכ”ל ושותף דרא, קובי אלירז – לשעבר יועץ שר הבטחון, זאב אפשטיין – בעלים הרי זהב, כרמיות יוליס ראש תחום נדלן משרד המשפטים, אלון יוניאן מנכל חל”פ קריית ארבע חברון, אברהם להב בעלים אל – אר דור ייזום, אהרוני נויבאר מנכ”ל החברה לפיתוח גוש עציון, יעקב ניצן מנהל מחלקת השקעות חברת הראל, , גבריאל גגו קלוגמן – מנכ”ל קדמא ואחרים.

ישראל גנץ ראש מועצת בנימין אמר היום: “יזם לא מביט מה יש היום, אלא מה יקרה מחר. המגמות ברורות: השקעות הממשלה בתשתיות, המעבר לבנייה רוויה, קצב אישור התוכניות, כניסה מהירה של מסחר והייטק, מראות למעלה מעל ספק שיו”ש היא העתיד של הצמיחה במדינת ישראל”

יוסי דגן בועידת הנל”ן באילת. צילום: מועצה אזורית שומרון

על פי הנתונים, בשנים האחרונות עלה ערך הנדל”ן בשומרון בעשרות אחוזים, כך לדוגמא, בשנת 2012 מחיר בית פרטי בישוב לשם שבשומרון עמד על כ- 800,000 ש”ח, אותו בית בדיוק עולה היום מעל ל 2 מיליון ש”ח. כך צפוי לקרות גם באזורים נוספים בשומרון שנחשבים לבעלי פוטנציאל נדלנ”י ונמצאים לפני עליית מחירים, ובהם: יישובי גב ההר (אלון מורה, איתמר, יצהר, הר ברכה, תפוח), שצפויים בעוד כשנתיים ליהנות מכביש מהיר שיחבר אותם למרכז הארץ. כמו כן, על פי תכניות משרד התחבורה תבנה גם רכבת שתחבר בין צומת תפוח למרכז הארץ, וכביש דו נתיבי שיקרב את יישובי צפון מערב השומרון לאזור השרון. לדברי דגן, ברגע שיחלו להתממש תכניות תחבורה אלו, ערך הקרקע יכול לעלות משמעותית.

המושב שמתקיים לראשונה בנושא יו”ש הוא יוזמה משותפת של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו”ר מרכז הבנייה הישראלי – ערן רולס ויו”ר פורום נדלניו”ש ליאור זברג, אשר מציינת נקודת מפנה בכל הנוגע ליחס משקיעי הנדל”ן ליו”ש, ושמה במרכז את הדיון על הפוטנציאל הכלכלי הרב של האזור.

ליאור זברג יו”ר פורום נדליו”ש הוסיף “מה שנעשה בתחום התשתיות ותב”עות עתידיות בשומרון יגרום לחיבור השומרון עם גוש דן והשרון ולרווחים משמעותיים למשקיעים. היזמים והמשקיעים מזהים את זה והנתונים מדברים בעד עצמם.”

ועידת הנדל”ן הינה אירוע הדגל של עולם הנדל”ן הישראלי המתקיים מידי שנה ומקבץ אליו כ-4000 איש מהתחום לשלושה ימים של פאנלים, הרצאות ודיונים. הועידה מתקיימת השנה באילת בתאריכים ה-3-5 בדצמבר.

חדשות שומרון כתבה ראשית נדל''ן צרכנות