ח”כ דיכטר: “אין הבדל בין הרצליה ויקום לשילה ועמיחי. צריך להחיל את הריבונות”

ח”כ דיכטר: “אין הבדל בין הרצליה ויקום לשילה ועמיחי. צריך להחיל את הריבונות”

לקראת הדיונים המכריעים על תוכנית המאה ועתיד ההתיישבות, הגיע דיכטר לסיור בבנימין ואמר כי לישראל אסור לאפשר לרש”פ להטל בה שנית. ראש המועצה ישראל גנץ: “נשמור על הארץ והיא תשמור עלינו”

בצל החזרה לשגרה וההכנות לקראת השלבים המתקדמים והחלת הריבונות במסגרת תכנית המאה, ביקר ח”כ אבי דיכטר מהליכוד במועצת בנימין בין היתר הסיור כלל ביקור במעיינות גוש שילה-עלי ובנחל שילה, באתר שילה הקדומה ובאזור התעשיה הסמוך. סגן שר הביטחון לשעבר היה אורחו של ראש מועצת בנימין ישראל גנץ.

במהלך הסיור דנו גנץ ודיכטר על פיתוחה האסטרטגי של ההתיישבות ועל תכנית טראמפ שעל הפרק, לקראת ההכרעות הצפויות בחודשים הקרובים עם היוזמה האמריקנית להחלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון.

ח”כ דיכטר אמר: “מחמם את הלב לשמוע ולראות את המפעל הציוני מתפתח בישובי המועצה. את המרכזיות הביטחונית של חבל ארץ זה קל להבין כשעומדים על הר קידה ומביטים מזרחה אל בקעת הירדן. הדאגה מתכנית המאה של נשיא ארה״ב טראמפ, מובנת לי היטב. המפה שהעיסוק בה נעשה בחדרי חדרים, מדאיגה את ראש המועצה ואנשי ההתיישבות ובצדק. כמי שראה מקרוב איך הרשות הפלסטינית מועלת פעם אחר פעם בהסכמים עימה מאז 1994 ועד היום, אני יודע לומר בנחרצות ששנית לא ניתן לרש״פ להתל בנו. אסור לעסוק מול הרש״פ רק בסוגיית איו״ש.

דיכטר וגנץ במעיין. צילום: דוברות בנימין

“עזה, שבה לישראל יש רק מה לקבל מהרש״פ היא סוגיה מרכזית שבלעדיה שום מהלך מולם לא יחל. בינתיים את הריבונות על האנשים והשטח באיו”ש גם יחד, יש להחיל. אין הבדל בין שילה ועמיחי לבין הרצליה ויקום. אני מלא הערכה לכם יקירי מחבל בנימין ולישראל גנץ בראשם. עלו והצליחו.”

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: “אני מודה לח”כ אבי דיכטר על הגעתו והצהרת הנאמנות לטובת ביסוס ההתיישבות. אמרנו לדיכטר כי אנו מצפים מכל חבריו להתיישבות לא להתפתות אחר מקסמי שווא. ולא לאפשר בשום דרך הכרה ולו תיאורטית במדינה פלסטינית.”

גנץ הביע דאגה מהמפות החסויות שנרקמות בין האמריקנים לנציגים הישראלים ואמר שאסור לאפשר להכנסת יישובים למבולעות. “הטעות שנעשתה בנצרים וגוש קטיף עם הפקרת השטח לא תחזור כאן. תושב עפרה לא יסע בדרכו לעבודה בשטח של מדינה פלסטינית”. אמר גנץ.

חדשות בנימין כתבה ראשית