חופשה בחו”ל בגיל השלישי

חופשה בחו”ל בגיל השלישי

דיור מוגן: לעבור או לא לעבור?

אפשרות של דיור מוגן יכולה להיות פתרון נפלא עבור מבוגרים רבים, בני הגיל השלישי. יחד עם זאת, ישנם רבים המוצאים עצמם מתלבטים בכך לא מעט ותוהים האם ועד כמה היא נכונה ומתאימה להם. אז, מה עושים? איך מקבלים את ההחלטה המורכבת, והאם דיור מוגן הוא אכן האפשרות המומלצת והטובה עבורכם?

היתרונות בדיור מוגן

זוהי, ללא ספק, אחת האפשרויות המוצלחות ביותר עבור מבוגרים רבים, וזוהי גם הסיבה מדוע בוחרים בה לא מעטים. אפשרות של דיור מוגן היא פתרון מצוין לזוגות וגם ליחידים, המעוניינים בהרפתקה חדשה ובמסגרת תומכת, ביתית ומכילה. אכן, עזיבת הבית, המסגרת שמכירים במשך שנים רבות וגם השארת השכנים והחברים המוכרים מאחור, היא הליך לא פשוט וכזה המלווה לרוב בתגובות רגשיות רבות. השינוי הזה עבור המבוגרים כולל צער רב, תחושת אשמה לפעמים וגם בדידות איומה. הפחד מהלא נודע, עזיבת המוכר והמעבר למקום חדש ולא ידוע, יכולה לגרום לחרדה עצומה. אולם אם מתמקדים ביתרונות הרבים שמציעה המסגרת, אפשר לעשות זאת בקלות.

דיור מוגן מספק לבוחרים בו מסגרת ביתית תומכת. הדיירים מקבלים דירה משל עצמם, דירה פרטית שבה הם מתגוררים. מעבר לכך, הם יכולים ליהנות משפע של פעילויות המותאמות להם, מחברים בני גילם וגם מהפעלות בתחומים שונים, המסייעים להם לחזק ולפתח מיומנויות חשובות. זוהי הזדמנות נפלאה עבור לא מעט מבוגרים ליהנות מסביבה תוססת יותר ומבלי לחוש בדידות. הם מוקפים באנשים (כל אימת שמעוניינים בכך) אבל גם נהנים מפרטיות ומשקט בדירתם. קשה גם להתעלם מהעובדה שהם נמצאים במסגרת, הדואגת להם ומסייעת להם בכל רגע שצריך. הם נמצאים במרחב בטוח שבו הם יכולים לקבל מענה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בין אם זה מענה רפואי או כל מענה אחר, הם אינם צריכים לדאוג לדבר.

תמונה באדיבות: pixabay

הדיור המוגן הוא אפשרות מצוינת, שיכולה להתאים לכל אחד. המסגרת עצמה נמצאת לרוב בסביבה עירונית או קרובה אליה. כך שישנה גישה קלה ונוחה מאד לחוגים ולהפעלות, אם רוצים, שהם מחוץ לדיור המוגן. אפשר להיעזר בתחבורה ציבורית או בכל פתרון אחר ולנצל כהלכה את הסביבה כולה.

לסיכום

לאור היתרונות הרבים, התשובה היא חד משמעות. כדאי לעבור למסגרת של דיור מוגן, המציעה עבור הבוחרים בה לא מעט. חשוב לזכור כי ייתכן וצפוי מעבר לא פשוט לאור השינוי הדרסטי, וכדאי לעשות אותו בהדרגתיות ובליווי בני המשפחה או החברים הקרובים על מנת להקל על התהליך.

 

 

צרכנות