חוסל המחבל שרצח את הרב מיכאל מרק ז”ל

חוסל המחבל שרצח את הרב מיכאל מרק ז”ל

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה”ל ומשטרת ישראל נחשפה בשבועות האחרונים תשתית חמאס אשר ביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל מרק ז”ל ונפצעו בני משפחתו סמוך לישוב עותניאל.במהלך פעילות של שב”כ, צה”ל ומשטרת ישראל ובתום מצוד ממושך נהרג בחילופי אש במהלך ניסיון מעצרו מחמד פקיה, מבצע הפיגוע.

במסגרת פעילות המעצרים מול חברי התשתית נעצר מחמד עא מג’יד עמאירה אשר ביצע את הפיגוע יחד עם מחמד פקיה ונוספים אשר סייעו לשניים לבצע את הפיגוע הרצחני בו נרצח מיכי מרק ז”ל ונפגעו בני משפחתו.

כזכור בראשון ביולי השנה נרצח מיכאל (מיכי) מרק מנהל ישיבת עתניאל, בן דודו של ראש המוסד ואב לעשרה ילדים  ו- 3 מבני המשפחה נפצעו בפיגוע ירי קטלני לעבר רכב בכביש 60 סמוך לצומת אדוריים.

זירת הפיגוע  בו נרצח מיכאל מרק ז''ל צילום שלמה גור
זירת הפיגוע בו נרצח מיכי מרק ז”ל צילום שלמה גור

מתקשורת השב”כ נמסר כי המעורבים הם :מחמד ג’בארה פקיה, כבן 29, במוצאו תושב דורא אשר התגורר בחברון, נכלא בעבר בשל פעילותו בארגון ג’האד האסלאמי במסגרתו תכנן פיגועים יחד עם נוספים. במהלך מאסרו עבר לשורות ארגון החמאס.

מחמד עא מגי’ד עמאירה, תושב דורא, כבן 38, פעיל מנגנון הביטחון הלאומי של הרש”’פ ומחמד עמאירה נעצר בתאריך 4/7/16 לחקירה, עמאירה הודה כי שימש נהג במהלך הפיגוע בעוד פקיה ביצע בפועל את הירי הקטלני. במסגרת החקירה בשב”כ הוסגרו הנשק והרכב באמצעותם בוצע הפיגוע.

אחיו של מחמד פקיה, צהיב, נעצר והודה בחקירתו כי סייע למחמד פקיה להסתתר ולהחביא אמל”ח אשר היה ברשותו של מחמד פקיה. במקביל נעצר בן דודם של האחים, מעאז פקיה, אשר מסר בחקירתו כי סייע בהלנתו של מחמד פקיה בימים לאחר הפיגוע.

הרב מיכאל מרק ז''ל
מיכי מרק ז”ל

כמו כן, נעצרו לחקירה קרובי משפחה נוספים אשר סייעו למחמד פקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע.

חדשות אריאל כתבה ראשית