התראה לפני פינוי: צווים ל2000 משפחות מיהודה ושמרון

התראה לפני פינוי: צווים ל2000 משפחות מיהודה ושמרון

פעילי מטה עמונה חילקו צווי התראה לכ2000 משפחות ביהודה ושומרון המתגוררות בבתים לא חוקיים. את המבצע ניהל מטה עמונה בעשרים וחמישה ישובים ברחבי יהודה ושומרון.

צילום: יח"צ לרנר
צילום: יח”צ לרנר
“הלוגיסטיקה לא היוותה בעיה עבורנו” סיכמו במטה עמונה את המבצע בסיפוק. “מה שמהווה בעיה זה שיש אלפי בתים בלתי חוקיים ביו”ש, 2026 מתוכם מצויים על קרקע פרטית. אם יש בין תושבי יוש סולידריות וערבות הדדית ואם לאנשים אכפת גם מהבית שלהם וכן גם מההתיישבו הגיע הזמן להתעורר. הגיע הזמן שנדרוש כולנו בעמונה ובאלון מורה בשילה ובנוקדים בעלי ובתקןע במכמש בבית אל ובכוכב השחר רבותיי חברי הכנסת, שרים, מנהיגי ציבור, ראשי מועצות, מזכל תנועת ההתיישבות אמנה המחדל הזה מחייב קודם כל אתכם. תעשו הכל כדי להסדיר אלפי מבנים ביוש, תנו וודאות לאלפי משפחו. שעננת הפינוי מרחפת מעל ראשם אנחנו תובעים מכם – הסדרה עכשיו. בכל יוש ובעמונה תחילה. הגיע הזמן שאלפי משפחות ביוש ידעו את מה שמפחדים לספר להם – חברים, הבית שלכם לא חוקי. זה אולי לא נעים לשמוע אבל עדיף לדעת את זה מוקדם ולדרוש לתקן את המצב”
 
לדברי הפעילים שחילקו את הצווים מבחן עמונה הוא מקרה מבחן עבור כל התייחסות לגבי פינויים עתידיים.המהלך כולו  נועד להעיר את כל תושבי יו”ש ובעיקר אלו שביתם בנוי בצורה בלתי חוקית ועל קרקע פרטית. 
 
צילום: יח"צ לרנר
צילום: יח”צ לרנר
עוד נמסר ממטה מאבק עמונה: “אם לא נדכא את התיאבון של השמאל הקיצוני עכשיו בעמונה, התיאבון שלו להרוס בתים ולפנות משפחות, שכונות וישובים, רק ילך ויגדל כפי שמסר היועץ המשפטי של ארגון בצלם עו”ד ספרד בראיון לאתר וואלה (25.9.12) “יהיו עוד פינויים ולא רק של מאחזים אלא של ישובים שלמים. ההצלחה במגרון ובאולפנה הן נקודות ציון אסטרטגיות חשובות ביותר” ואנחנו, תושבי עמונה, אומרים היום שהסדרת עמונה היא נקודת ציון אסטרטגית כי אם עמונה שמהווה סמל בהתיישבות תוסדר יהיה זה מסר לארגוני השמאל ולציבור הישראלי-אין יותר פינויים, לא יהיה גירוש של יהודים מביתם, שום בית לא יפונה ומעכשיו, רק הסדרה ולחילופין אם עמונה תיהרס יהיה זה עוד תקדים אסטרטגי של ארגוני השמאל הדרך לקעקוע ופינוי עוד עשרות ישובית ואלפי בתים שנבנו בדרך בלתי חוקית. הציבור ביו”ש חייב להתעורר ולדרוש מנציגיו, בפוליטיקה ובהתיישבות הסדרה עכשיו”
חדשות שומרון כתבה ראשית