השר שטייניץ נגד חרם החלבה ביש”ע

השר שטייניץ נגד חרם החלבה ביש”ע

סערת בעקבות החלטת חברת התעופה ‘בריסל איירליינס’ להוציא מתפריט הטיסה שלה חלבה המיוצרת בשומרון. שטייניץ: “מי שמחרים חלבה שמיוצרת בברקן מחרים את כל מדינת ישראל. דוחים בשאט נפש” יוסי דגן: “קורא לתושבי השומרון ולכל מי שיש בו גאווה ישראלית לבטל טיסות בבריסל איירליינס”

שר התשתיות והאנרגיה ח”כ יובל שטייניץ הגיע השבוע לסייר באזור בצפון השומרון. השר נפגש עם יו”ר הישובים וביקר בישובים שקד, חרמש ומבוא דותן. בין השאר נכנס השר לאיזור התעשייה שחק. זאת על מנת לחזק את בעלי המפעלים במקום בעקבות הדיווחים על החלטת חברת התעופה “בריסל איירליינס” להוציא מהתפריט המוגש במטוס חלבה המיוצרת בשומרון. כחלק מפעילות תנועת ה BDS בעולם.

השר שטייניץ ויוסי דגן. צילום: רועי חדי
השר שטייניץ ויוסי דגן. צילום: רועי חדי

השר שטייניץ אמר לבעלי המפעלים במקום: “אנחנו נמצאים כאן באיזור התעשייה של השומרון, ורואים אלו דברים מופלאים מייצרים פה עובדים ישראלים, יהודים, דרוזים, ערבים, לחברות בכל העולם.
מי שמחרים חלבה שמיוצרת בברקן ואריאל, כאילו מחרים את כל מדינת ישראל ואת כל עם ישראל.
במשך 2000 שנה ספג העם היהודי אפליות וגזענות, ואנחנו לא מוכנים ליחס המפלה הזה. ישנם איזורים בעולם שהינם שנויים במחלוקת, וקיימים לגביהם ויכוחים ומחלוקות, ואני לא בטוח שחברת התעופה בריסל איירליינס מחרימה מוצרים מאיזורים אלו.
אנחנו דוחים את זה בשאט נפש. נדע להתגבר על האפליה הזו ועל האנטישמיות”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לא היה מסופק מן הצעד, וקרא לתושבי יהודה ושומרון, וכל מי שיש בו גאווה ישראלית להחרים את חברת התעופה: “חברת תעופה שבוחרת להחרים מוצר של מדינת ישראל ומנסה להתערב בעניינים הפנימיים של מדינת ישראל, מן הראוי ששר התחבורה יבטל את האישורים וההתקשרויות שיש לה עם מדינת ישראל”

השר שטייניץ ויוסי דגן. צילום: רועי חדי
סיור במפעל החלבה צילום: רועי חדי

דגן קרא לתושבי השומרון ולכל אוהבי ישראל להחרים את חברת התעופה בריסל אירליינס והודיע לה על ביטולי טיסות. לדבריו: “ביום בו אנו מתבשרים שהוא היום העמוס ביותר בנתב”ג מעל 80,000 נוסעים בשדה התעופה, אין ספק שיש לעם ישראל כוח צרכני גדול. אני קורא לכל מי שיש בו גאווה ישראלית. כל מי שלא מוכן שיאיימו על מדינת ישראל ועל המדיניות שלה, להודיע כי הוא מבקש שלא לטוס בחברת בריסל איירליינס. לא נמשיך להיות יהודים גלותיים בארצנו”

חדשות שומרון כתבה ראשית