השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: “לא ייתכן שיהיו ישובים ללא חשמל”

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: “לא ייתכן שיהיו ישובים ללא חשמל”

השר מיכאל ביטון (כחול לבן) סייר היום בשומרון עם חברי הכנסת משה ארבל וח”כ אריאל בוסו. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: “חיבור הישובים הצעירים אשר בתהליכי הסדרה למים וחשמל זו משימה הומניטרית חשובה ממדרגה ראשונה”; השר מיכאל ביטון: “נפעל להאיץ את התהליכים”

השר לנושאים אזרחים וחברתיים במשרד הבטחון, מיכאל ביטון (כחול לבן) סייר היום יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח”כ משה ארבל וח”כ אוריאל בוסו (ש”ס) ובכיר בכחול לבן ברק ענבר, בישובים הצעירים בשומרון, בין השאר בחוות גלעד ובחוות יאיר.

בחוות יאיר נפגשו השר והח”כים עם יו”ר המזכירות עמיחי ונציגי המזכירות ובחוות גלעד נפגשו עם יו”ר המזכירות חננאל נמיר, ונציגי המזכירות וכן עם איתי זר. השר שוחח בשיחת וידאו עם יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי”ד.

ראש המועצה האזורית שומרון שוחח עם השר על בעיית הישובים הצעירים שעל אף החלטת ממשלה שהתקבלה לא חוברו לחשמל ומים וביקש לחבר את הישובים לחשמל ומים מסיבות הומניטריות.

“אסור להשאיר את הישובים הצעירים לקראת החורף שוב ללא מים וחשמל” אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון “זו משימה הומניטרית ממדרגה ראשונה. חצי מליון בני אדם ביו”ש רוצים להיות סוג א’ לא רק בחובות אלא גם בזכויות.

השר מיכאל ביטון הסכים להירתם לעניין ולסיוע ההומניטרי ואמר: “הגענו לכאן לסייע בבעיה של היישובים ובראש ובראשונה אנו רוצים לחבר לחשמל את מוסדות החינוך, בתי הספר והמעונות כדי שיהיו פה חיים טובים. נפעל יחד עם צה”ל ומשרד הבטחון כדי להאיץ את ההליכים הללו בשיתוף ההנהגה המקומית”.

השר מיכאל ביטון לצידו של יוסי דגן וחברי הכנסת משה ארבל ואריאל בוסו מש”ס. צילום: רועי חדי

דגן הודה לשר ביטון וציין: “אני מלא הערכה, אשרינו שיש לנו שרים כאלו, אני רוצה להודות לך גם לקשב והאכפתיות שלך לתושבים שסובלים מהעדר תשתיות בסיסיות. אני רוצה להודות גם לחברי הכנסת משה ארבל ואוריאל בוסו שהם בני בית בשומרון שמסייעים כמו כל חברי הכנסת של ש”ס” דגן הוסיף כי יש בסיור ובתוצאותיו מסר של אחדות: “יש סיור בשומרון של שר בכיר מ”כחול לבן” ושל חברי כנסת בכירים משס זה מסר לאומי, זה מסר של אחדות לעם ישראל ואני שמח שאנחנו זוכים שיוצאת מכאן בשורה של שיתוף פעולה”

ח”כ אוריאל בוסו הוסיף: “אני רוצה להודות קודם כל לשר ביטון ולחבר הכנסת ארבל ולראש המועצה, שחג וחול המועד אלו זמנים שמבחינתם לא זמן של חופשה, אלא פועלים כדי לסייע לדברים הומניטרים פשוטים כדי לקיים את היישובים כאן ביהודה ושומרון. ודווקא בעת הזו אנחנו חושבים שצריך לחזק את התיישבות האמיתית שלנו בארץ ישראל שיחיו בתנאים טובים כדי שנוכל להסתכל לחלוצים בעיניים ולהודות להם”.

ח”כ משה ארבל ששוחח גם הוא עם יעל שבח אמר: “אני רוצה לומר קודם כל לומר תודה רבה, ליעל שבח אישה בעלת השראה, אלמנתו של הרב רזיאל שבח שבגללה אנחנו כאן ואנחנו נעשה כל מה שניתן כל התנאים הנדרשים כדי לחיות בכבוד לתושבי חוות גלעד.

חדשות שומרון כתבה ראשית