השאלון הקצר עם הזמרת והמלחינה ליאת יצחקי

השאלון הקצר עם הזמרת והמלחינה ליאת יצחקי

ליאת יצחקי- זמרת מלחינה, יוצרת ואם לחמישה מתגוררת בבית חורון. לפני 12 שנה פרצה לראשונה עם השיר ‘אין לי דבר’ שנכתב לזכר החייל המנוח גד עזרא, שנהרג במבצע ‘חומת מגן’. מאז הוציאה שני אלבומים (“ליאת יצחקי” ו- “קערות של אהבה”), יש לה מופע יחיד, שרה עם התזמורת האנדלוסית של אשדוד, מופיעה בכנסי נשים עם הרבנית ימימה, ולצד הזמרת מירה עוואד. שירה האחרון, “השכיבני לשלום”, מבוסס על מכתב שכתבה נעמה הנקין הי”ד שנרצחה עם בעלה, הרב איתם הנקין, בפיגוע ירי בחול המועד סוכות האחרון.

צילום: עדי חייט
צילום: עדי חייט

1. מה התכונה החיובית הבולטת שלך?
אופטימיות, שמחת חיים

2. איך היית רוצה שיזכרו אותך?

אויש קשה… ברמה האישית ארצה להיזכר כאמא רעיה וחברה טובה. ברמה המקצועית – הייתי שמחה ששירי ויצירתי ימשיכו להתקיים הרבה הרבה אחרי הנה…הספדתי את עצמי בזה הרגע.

3. מי האנשים שהשפיעו עליך?
ההורים שלי, סבתי ובעלי האהובים.

4. מי האדם שהיית רוצה להיפגש איתו לכוס קפה?
אווו גם  יום שלם לא יספיק לי להיפגש עם כל האנשים שאני רוצה… אם תדחקי אותי לפינה אבחר בקארן קרפנטר – ובמקרה שלה הייתי מזמינה אותה גם לעוגה. ועם ברוריה (אשת ר’ מאיר) שהיתה אישה חכמה, מקורית ומעוררת השראה בטח ובטח על רקע התקופה בה חיה.

5. מה אנשים לא יודעים עלייך?
שיש לי באג מובנה בלוח הזמנים, לא מצליחה להגיע בזמן, אפילו לחתונה שלי איחרתי.

6. אם לא היית זמרת/מלחינה במה היית רוצה לעסוק?
עבודה עם אוכלוסיות חלשות  מעניינת אותי מאוד, יוצא לי לעשות את זה מפעם לפעם במסגרת הופעות ה״פרו בונו״ שלי, יום אחד אעשה זאת בצורה ממוסדת. תחום נוסף שמרתק אותי הוא עיצוב פנים, בינתיים משתעשעת בעיצוב הבית שלי ושל הקרובים לי.

7. מה מצחיק אותך?
שיחות בין ילדים קטנים יכולות ממש להפיל אותי, יש להם זווית ראיה מקורית ושפה המיוחדת רק להם, מי שרוצה סטנד אפ חינם ממליצה לו ללכת לגן השעשועים הקרוב.

8. מה מפחיד אותך?
מלחמות ופיגועי שנאה

9. איזה תכונה ישראלית את הכי אוהבת ואיזה תכונה הכי פחות אוהבת?
אני מאוד אוהבת את החשיבה המקורית מחוץ לקופסא וקריאת התגר על אקסיומות, התכונות האלה מסייעות לישראל להיות אחת מיצואניות ההיי טק והפיתוח הגדולות בעולם. תכונה אהובה פחות: חוסר טאקט ופרגון …לא סתם אין להן אפילו מילה בעברית.

10. אסוציאציות
א. אישה – עולם ומלואו
ב. פוליטיקה – רות עבור…
ג. תפילה – רגע פרטי שלי עם עצמי
ד. פמיניזם – חשוב מאוד!!!  אבל בכמויות עודפות מחטיא את המטרה
ה. “כוכב נולד” – מפעל הלבבות השבורים. יש שם הרבה רצון טוב לקדם מוסיקה ואנשים מוכשרים מאוד אבל בשורה התחתונה זה מייצר הררי תסכולים וחלומות שמתנפצים.במהלך השנים יצא לי לעבוד ולפגוש רבים מהם, שאחרי שכל האורות כבו הם נשארו לבד עם התמודדויות נפשיות לא פשוטות.

חדשות שומרון כתבה ראשית